ads

حمله بر نمازگزاران و نگرانی باشندگان هرات از وضعیت امنیتی

پس از حمله مسلحانه بر نمازگزاران در ولایت هرات، باشندگان این ولایت از مسئولان امنیتی می‌خواهند که برای تامین امنیت مردم به خصوص در اماکن دینی تلاش کنند. آنان با نگرانی می‌گویند که افراد مسلح هرازگاهی با انجام حملات خونین، باشندگان این ولایت را به ماتم می‌نشانند. مسئولان محلی در این ولایت اما از تلاش‌ها برای تامین امنیت بیشتر باشندگان این ولایت سخن می‌زنند.

روح الله دانش 
11 ثور 1403
حمله بر نمازگزاران و نگرانی باشندگان هرات از وضعیت امنیتی

صبح سه شنبه(11 ثور) نماز جنازه 5 قربانی حمله مسجد امام زمان برگزار گردید و نگرانی و اندوه از چهره‌های یکایک اشتراک کنندگان این مراسم می‌بارید.

این پنج تن دوشنبه‌شب درمسجد شهرک اندیشه ولسوالی گذره ولایت هرات درست هنگام ادای نماز از سوی افراد مسلح مورد تیراندازی قرار گرفته و کشته شدند.

ابراهیم اخلاقی، پدر یکی از قربانیان برای آخرین بار بسوی پیکر بیجان فرزندش می‌نگرد، او با قلب داغدار و چشمان اشکبار از مسئولان حکومتی می‌خواهد که برای تامین امنیت مردم تلاش کنند.

” این فرزندم یک بچه 17 ساله دارد که به ایران رفته، دیگر بچه‌هایش خورد سال استند. خواست من از مسئولان این است که امنیت را برای جامعه تامین کند و با یتیم‌های شهدا هم کمک کنند.”

عبدالحکیم صداقت، یک تن دیگر از باشندگان شهرک اندیشه با تاکید بر تامین امنیت مردم، می‌گوید:”برای مردم ما بسیار نگران کننده است، هیچ کسی در این شهرک نیست که نگران امنیت نباشد. ساحات ما از همه جهت آسیب پذیر است، از تمام کسانی که می‌توانند امنیت را تامین کنند و در این بخش مسئولیت دارند خواهان توجه بیشتر می‌باشیم.”

در همین حال مرتضی جعفری، عالم دین حمله بر نمازگزاران را یک رویداد تروریستی عنوان کرده، می گوید که دشمنان افغانستان با این اعمال شان در پی ایجاد نفاق در میان مردم استند.

“ما می‌دانیم که پشت این رویدادها دشمنان ملت افغانستان است. آنان در تلاش‌اند که در بین مردم ما اختلاف ایجاد کنند و هراز گاهی با چنین حوادث مردم را داغدار می‌کنند. خواست ما این است که امنیت مساجد از سوی نگهبانان مسلح تامین شود.”

با این حال مسئولان محلی در ولایت هرات حمله بر نمازگزاران را کار دشمنان اسلام و افغانستان دانسته و از تلاش‌ها برای تامین امنیت بیشتر سخن می‌زنند.
نثار احمد الیاس، سخنگوی والی هرات در صحبت با کلید می‌گوید:”متاسفانه در پی حمله افراد مسلح ناشناس در یک مسجد در ولسوالی گذره، پنج تن بشمول یک زن و یک کودک جان باختند و سه تن دیگر زخم برداشتند. اداره محلی ولایت هرات این حمله بی‌رحمانه را محکوم می‌کند و بزودی عاملان آنرا بازداشت و به پنجه قانون خواهد سپرد.”

حمله افراد مسلح ناشناس بر نمازگزاران در مسجد امام زمان در شهرک اندیشه ولسوالی گذره هرات، تنها رویداد دلخراش امنیتی نیست، بلکه پیش از این نیز حملات مشابه دیگر در برخی از ولایت‌های حوزه غرب به وقوع پیوسته است، چنانچه ماه گذشته از اثر حمله مسلحانه افراد ناشناس بر نمازگزاران در ولایت فراه سه تن جان باختند و یک تن دیگر زخم برداشت.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA