ads

هفت تن از امدادگران در اثر حمله اسرائیل کشته شدند

به تعداد 7 کارمند سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» در اثر حمله هوایی اسرائیل در نوار غزه کشته شدند. اسرائیل مسئولیت کشتن این امدادگران را پذیرفته و حمله بالای آنان را غیر عامدانه عنوان کردن است. کشته شدن امدادگران در غزه واکنش‌هایی را به همراه داشته که بشمول این سازمان، سران شماری از کشورها نیز از این عمل اسرائیل انتقاد کرده‌اند.

مسرور تابش
15 حمل 1403
هفت تن از امدادگران در اثر حمله اسرائیل کشته شدند

در ادامه حملات اسرائیل بر افراد ملکی در غزه، سه‌شنبه شب(14 حمل) به تعداد7 امدادگر نیز در اثر یک حمله هوایی این رژیم کشته شدند.  وزارت صحت فلسطین می‌گوید که با اضافه شدن 7 کارمند سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در جمع قربانیان، شمار امدادگرانی که در شش ماه گذشته کشته شده‌اند، به 196 نفر رسیده است.

سازمان آشپزخانه مرکزی جهان می‌گوید  که تیم کاری این سازمان با هماهنگی قبلی با اردوی اسرائیل و با دو موتر زرهی و یک موتری که شعار سازمان روی آن نوشته بود، در حال کمک‌رسانی به مردم غزه بودند که توسط نیروهای اسرائیلی هدف بمباران قرار گرفتند.

 این سازمان حمله بر کارمندانش را حمله بر تمامی سازمان‌های کمک‌رسان عنوان کرده است.

اسرائیل اما می‌گوید که 7 کارمند سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی به اشتباه کشته شده‌‌اند و حمله بالای آنان عامدانه نبوده‌است.

هرتزی هالوی، لوی درستیز اردوی اسرائیل در این مورد گفت:”من می‌خواهم خیلی واضح بگویم که عملیات انجام شده به قصد آسیب رساندن به کمک رسانان انجام نشده است. این اشتباهی بود که در شناسایی هویت این کارمندان در سایه شرایط جنگی و در شب انجام شد.”

این حمله با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شده است. چنانچه بشمول سازمان ملل متحد، کشورهای آسترالیا و کانادا نیز حمله به امدادگران را محکوم کردند.

امریکا اما عامدانه بودن حمله به کارمندان سازمان آشپزخانه مرکزی جهان را رد می‌کند و می‌گوید که سندی در این زمینه وجود ندارد.

جان کربی، مشاور شورای امنیت ملی امریکا در این مورد گفت:” طوری برداشت می‌شود که حمله به کارمندان آشپزخانه جهان از سوی اسراییل عمدی بوده، اما چنین نیست.”

گفته می‌شود که کشته‌شدگان شامل 3 بریتانیایی، یک آمریکایی-کانادایی، یک پولندی، یک استرالیایی و یک فلسطینی بودند.

آشپزخانه مرکزی جهانی یک سازمان غیر دولتی و مردمی است که در مناطق بحران خیز و مصیبت‌زده، اقدام به تهیه غذا می‌کند و با کشته شدن 7 کارمندش، فعالیت در غزه را متوقف کرده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA