ads

زمینۀ آموزش فن و حرفه برای ده‌ها تن در هرات

مسئولان در ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات می‌گویند که زمینۀ آموزش‌های  فن و حرفه برای ده‌ها تن در این ولایت مساعد شده است. آنان می‌افزایند که  هم اکنون در  مرکز آموزشی، فنی و حرفو‌ی ریاست کار و امور اجتماعی این ولایت، ۴۸۰ تن  مصروف یادگیری حرفه‌های مختلف می‌باشند. در همین حال افرادی‌که دراین مرکز مصروف یادگیری می‌باشند، از راه‌اندازی چنین برنامه‌ها استقبال کرده  و اظهار امیداوری می‌کنند که اینگونه زمینۀ کار برای‌شان فراهم گردد.

رقیه حسینی
15 حمل 1403
زمینۀ آموزش فن و حرفه برای ده‌ها تن در هرات

مسئولان در ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات از فراهم‌سازی زمینه آموزش  فن و حرفه برای ده‌ها تن در این ولایت خبر می‌دهند.

آنان می‌گویند که در سال گذشته دو هزار تن پس از فراغت از مرکز آموزشی، فنی و حرفو‌ی ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات، وارد بازار کار شده‌اند.

حافظ میرزا محمد ابومنصور، رییس کار و امور اجتماعی این ولایت می‌گوید که هم‌اکنون ۴۸۰ تن در این مرکز مصروف یادگیری فن و حرفه می‌باشند.

” در مجموع 12 صنف با حمایت وزارت کار و امور اجتماعی فعال است که در آن 480 تن در بخش‌های مختلف مصروف یادگیری هستند. بر علاوه مؤسسات زیادی در زمینۀ فراهم‌سازی آموزش با ما همکار هستند “.

آقای منصور می‌افزاید که تلاش می‌شود تا در سال جاری زمینۀ‌ آموزش برای افراد بیشتری مساعد شود.

در همین حال افرادی‌که دراین مرکز مصروف یادگیری حرفه‌های مختلف‌اند، از راه‌اندازی چنین برنامه‌ها ابراز خرسندی کرده و  امیدوارند که با یادگیری این حرفه‌ها، زمینۀ کار برای‌شان فراهم گردد.

 غلام سخی،  یکی از این افراد که مصروف آموختن خیاطی است، می‌گوید که امیدوار است در آینده از بیکاری نجات یافته و بتواند کسب درآمد کند.

” خانواده ما هشت نفر است، پدرم کلان سال شده و خودم نیز بیکار بودم. خوشحالم که ما را در اینجا گرفتند تا یک حرفه را بیاموزیم و بتوانیم یک کاری برای خانواده خود انجام دهیم.”

از سویی هم کارشناسان اقتصادی از راه‌اندازی این برنامه‌ها  استقبال کرده و بر ادامه آن تاکید دارند.

فیض‌الحق فضل، یکی از این کارشناسان باور دارد که فراهم سازی آموزش فن و حرفه می‌تواند تاحدود زیادی بر کاهش بیکاری مؤثر واقع شود.

” نیاز است کارهای آموزش داده شود که مطابق به نیاز بازار و جامعه باشد تا این افراد پس از یادگیری آن بتوانند وارد بازار کار شوند و از طریق آن کسب درآمد کنند “.

براساس معلومات ریاست کار و امور اجتماعی هرات، تاکنون صدها تن از طریق برنامه‌های فن و حرفۀ این اداره آموزش دیده و سپس وارد بازار کار شده‌اند.

 با این حال شمار زیادی از شهروندان این روزها از نبود فرصت‌های کاری شکایت دارند و می‌گویند که بازار خیلی از حرفه‌ها وشغل‌ها با رکود مواجه است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA