ads

شصت پروژه انکشافی در سال جاری در هرات

مسئولان در ریاست شاروالی هرات می‌گویند که در سال روان 60 پروژه انکشافی به ارزش 850 میلیون افغانی را در این ولایت روی دست دارند که با عملی شدن این پروژه‌ها شهر هرات توسعه خواهد یافت. شماری از باشندگان هرات از تطبیق این پروژه‌ها استقبال کرده، اما می‌گویند که کار پروژه‌های انکشافی در این ولایت به کندی پیش می‌رود.

رقیه حسینی
13 حمل 1403
شصت پروژه انکشافی در سال جاری در هرات

مسئولان اداره شاروالی ولایت هرات می‌گویند که در سال جاری 60 پروژه انکشافی را در این ولایت روی دست دارند که با عملی شدن این پروژه‌ها شهر هرات توسعه خواهد یافت.

محمد ناصر آرمل، سخنگوی این اداره می‌گوید که هزینه این پروژه‌ها 850 میلیون افغانی برآورد شده که از بودجه شاروالی این ولایت پرداخت می‌‌گردد.

” ریاست شاروالی هرات در سال مالی 1403 پلان دارد که به منظور رفع مشکلات ترافیکی و ایجاد سهولت برای شهروندان، پل‌های هوایی اعمار کند. همچنان در بعضی از ساحات شهر  راه‌های زیر زمینی و کانال‌ها برای مهار سیلاب‌ها پلان شده است”.

آقای آرمل می‌افزاید که پروژه‌ های مورد نظر براساس نیازمندی‌ها و انکشاف متوازن در ساحات مختلف شهر هرات مد نظر گرفته شده و تلاش می‌شود تا به گونۀ درست تطبیق گردد.

 در همین حال شماری از باشندگان  هرات ضمن استقبال از عملی شدن پروژه‌های انکشافی، از کندی  روند تطبیق این پروژه‌ها شکایت داشته و خواهان عملی شدن آن در زمان معینه می‌باشند.

فضیله نوری، یکی از باشندگان هرات خواهان تطبیق و عملی کردن پروژه‌های بیشتر در تمام محلات شهر هرات است و  باور دارد که با آغاز کار پروژه‌های انکشافی، ضمن ایجاد نظم شهری زمینه‌های کاری نیز برای مردم فراهم خواهد شد.

“ما شاهد تطبیق برنامه‌های نکشافی ازسوی شاروالی بودیم و هستیم، اما خیلی از پروژه‌ها مدت‌ها پیش آغاز شده، اما هنوز خبری از تکمیل شدن آنها نیست. این پروژه‌ها حتی مشکلاتی را برای مردم خلق کرده است.”

از سویی هم برخی از آگاهان تاکید دارندکه باید پروژه‌های انکشافی بیشتر و مطابق به نیازهای مردم روی دست گرفته شود.

فرید احمد محمدی، یکی از آگاهان امور می‌گوید که  نیاز است تا برای تطبیق درست و معیاری پروژه‌ها از روند تطبیق آن به‌گونه جدی نظارت شود.

“تمام پروژه‌های شاروالی از بابت مالیاتی است که مردم می‌پردازند و باید مطابق به نیازهای مردم باشد. در ضمن باید در زمان تطبیق پروژه‌ها نظارت وجود داشته باشد، اگر افراد متخصص از عملی شدن پروژه‌ها نظارت نداشته باشند، هزینه‌های زیادی به مصرف خواهد رسید، بدون اینکه کار به گونۀ درست آن پیش برود.”

با این حال مسئولان در اداره شاروالی هرات می‌گویند که این اداره سال گذشته به تعداد 120 پروژه بزرگ و کوچک را روی دست گرفته بود که از این میان 110 پروژه آن تکمیل و به بهره برداری سپرده شده و 95 درصد کار 10 پروژه دیگر آن نیز تکمیل شده است .

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA