ads

اصرار اسرائیل به حمله بر رفح با وجود مخالفت‌‌ها

بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل اعلام کرده که اردوی این رژیم آمادۀ حمله بر رفح است و از این تصمیم منصرف نخواهد شد.نتانیاهو بر فشار نظامی و مذاکرات برای آزادی اسیران اشاره کرد و خودداری از حمله بر رفح را به نفح حماس خوانده است. این در حالی است که شماری از کشورهای دنیا خواستار توقف حملات اسرائیل بر رفح شده‌اند.

مسرور تابش
13 حمل 1403
اصرار اسرائیل به حمله بر رفح با وجود مخالفت‌‌ها

در حالی که شمار زیادی از کشورها بشمول حامیان اسرائیل، مخالف حمله این رژیم بر شهر رفح‌اند، اسرائیل همچنان به انجام عملیات نظامی در این منطقه اصرار دارد؛ جایی که فلسطینیان آواره در آنجا پناه گرفته‌اند.

بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل شام یک شنبه (31 مارچ) در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که اردوی این رژیم آمادۀ حمله بر رفح است و از این تصمیم منصرف نخواهد شد.

نتانیاهو گفت:”ما به عملیات خود بر غزه ادامه خواهیم داد و برای نابودی حماس وارد رفح خواهیم شد. اردوی اسرائیل اکنون در حال تخلیه ساکنان شهر رفح است. ماهیت عملیات ما شامل فشار نظامی بر حماس و مذاکره است. فشار نظامی و انعطاف در مذاکرات منجر به آزادی اسیران می‌شود.”

صدراعظم اسرائیل افزود که امریکا مانع این عملیات نخواهد شد، اما مذاکراتی دارد که آن را دنبال خواهند کرد.

همزمان با کنفرانس خبری بنیامین نتانیاهو، تظاهراتی در برابر خانه وی صورت گرفت و معترضان خواستار کناره‌گیری او و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

پائیر لایپد، رهبر اپوزیسیون لاپید در سخنانی در حاشیه این تظاهرات ضمن انتقاد از تصامیم بنیامین نتانیاهو،  گفت که او به حفظ مقامش فکر می‌کند.

” نتانیاهو تنها به یک چیز فکر می‌کند و آن کرسی صدارت است. انتخابات دولت را فلج نخواهد کرد، زیرا رژیم کنونی فلج و از هم فروپاشیده است.”

لایپد تنها راه پایان جنگ را کناره‌گیری نتانیاهو از قدرت و برگزاری انتخابات در اسرائیل عنوان کرد. این در حالی است که مخالفت نتانیاهو با برقراری آتش‌بس و پایان جنگ در غزه، انتقادات زیادی را در داخل و بیرون از اسرائیل بر انگیخته و منتقدان وی را مخالف اصلی صلح در غزه می‌دانند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA