ads

تلاش‌ها برای پایان جنگ میان اسرائیل و فلسطین

فرانسه قصد دارد یک قطعنامه را برای پایان جنگ میان اسرائیل و فلسطین به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه دهد. استفان سژورنه، وزیر خارجه فرانسه این موضوع را در کنفرانس خبری مشترک با وزیران خارجۀ مصر و اردن در قاهره مطرح کرد. این در حالی است که اخیراً شورای امنیت سازمان ملل متحد برای آتش‌بس فوری درغزه قطعنامه‌ای را تصویب کرد، اما آتش‌‌جنگ هنوز شعله‌ور است.

مسرور تابش
12 حمل 1403
تلاش‌ها برای پایان جنگ میان اسرائیل و فلسطین

یک صد و77 روز از جنگ میان حماس و اسرائیل در غزه می‌گذرد و آتش‌ این جنگ فقط یک‌بار و آن‌هم برای شش روز متوقف شد. مناطق مختلف غزه همه روزه شاهد حملات زمینی و هوایی اسرائیل است و روزانه ده‌ها فلسطینی از اثر این حملات جان‌های شان را از دست می‌دهند.

به تازگی فرانسه در مشارکت با مصر و اردن، برای یافتن راه‌حل سیاسی برای پایان جنگ میان اسرائیل و فلسطین، دست‌وآستین بالا‌ زده است.

استفان سژورنه، وزیر خارجه فرانسه در کنفرانس خبری در قاهره و در حضور همتایان مصری و اردنی‌اش گفت که دولت او پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد کرد که جنگ را از طریق راه‌حل سیاسی پایان خواهد داد.

“این قطعنامه شامل همه معیارهای راه‌حل دو دولتی است؛ طرح صلحی که مدت‌ها توسط جامعه بین‌المللی حمایت می‌شد، اما دولت بنیامین نتانیاهو با آن مخالفت می‌کرد.”

وزیر خارجه فرانسه از اسرائیل خواستار نرمش در زمینۀ برقراری آتش‌بس در غزه نیز شد.

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر که از وزیران خارجه فرانسه و اردن میزبانی می‌کرد، به حمایت از مردم فلسطین پرداخته و به شدت از اسرائیل انتقاد کرد.

وی گفت:”دیگر نمی‌توان ویرانی و رنج مردم فلسطین را تحمل کرد. از اسرائیل می‌خواهیم که اجازه ورود کمک‌ها را از طریق بندر رفح بدهد.”

ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن نیز در این کنفرانس خبری از ناکارآیی قوانین بین‌الملل انتقاد کرده و گفت:”حقوق بین‌الملل دیگر هیچ تاثیری بر روی زمین ندارد و هر روز بیشتر از گذشته این قوانین نقض می‌شود.”

این در حالی است که اخیراً قطعنامه‌ای به خاطر آتش‌بس در غزه در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید که تاکنون مواد این قطعنامه عملی نشده و جنگ در گوشه و کنار غزه به شدت ادامه دارد.

گفتنی است که شمار کشته شده‌های جنگ در غزه از هفتم اکتبر تاکنون به 32 و هزار 705 نفر و شمار زخمی‌ها نیز به 75هزار و 190 نفر رسیده است. همچنان نزدیک به 8 هزار  نفر نیز زیر آوار شده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA