ads

تاکید مقام‌های افغان و پاکستانی بر جداسازی سیاست از تجارت

هیئت‌های افغان و پاکستانی، بر جداسازی سیاست از تجارت تاکید نموده، توافق کردند که موافقت‌نامه‌ی آپتا تا دو ماه دیگر نهایی گردد.

جمشید مجددی
10 حمل 1403
تاکید مقام‌های افغان و پاکستانی بر جداسازی سیاست از تجارت

در جریان گفت‌وگوهای هیئت امارت اسلامی به سرپرستی نورالدین عزیزی؛ سرپرست وزارت صنعت و تجارت با هیئت پاکستانی به رهبری محمد خرم آغا؛ معین وزارت تجارت این کشور در کابل، دو طرف از تجارت جنس به جنس منصرف شده و روی ایجاد و توسعه‌ی روابط بانکی میان دو کشور، توافق کردند.

بر اساس یک اعلامیه ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی امارت اسلامی، پاکستان برای خرید ذغال‌سنگ افغانستان به قیمت جهانی نیز اعلام آمادگی کرد.

در اعلامیه آمده است که دو طرف توافق کردند تا دوره‌ی آزمایشی تردد آزاد موترهای باربری میان دو کشور با سند ورود موقت نیز از اول ماه می سال جاری میلادی تطبیق شود.

در نظر گرفتن ترجیحات تعرفوی برای ده قلم اموال صادراتی، انتقال کالاها به‌گونه‌ی ترانزیت از راه میدان‌های هوایی دو کشور، اکتفا به ضدعفونی شدن پنبه‌ی صادراتی در داخل افغانستان، انتقال کالاها از کانتینرهای بین‌المللی به کانتینرهای محلی در بندرهای کراچی، لغو الزامیت بانک‌گرانتی و اکتفا به بیمه‌ی اموال ترانزیتی افغانستان، از دیگر مواردی‌ست که دو طرف روی آن توافق کرده‌اند.

این در حالی‌ست که به گفته‌ی تاجران افغان و پاکستانی، تنش‌ها میان دو کشور، روی تجارت تاثیر منفی برجای گذاشته است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA