ads

علاقمندی جوانان افغان به زبان‌های خارجی

آموزش زبان‌های خارجی به‌خصوص زبان‌های بین‌المللی مانند انگلیسی در افغانستان مورد توجه بسیاری از جوانان به خصوص دختران قرار گرفته است. برخی از دختران می‌گویند که زبان‌های خارجی آنان را کمک می‌کند تا به منابع آموزشی بیشتر دست یابند و از فرصت‌های تحصیلی در کشورهای دیگر نیز استفاده کنند. برخی از کارشناسان آموزش نیز با تایید اهمیت زبان‌های بین‌المللی در دسترسی به منابع علمی و فنی، می‌گویند که جوانان با یادگیری زبان‌های خارجی می‌توانند از فرصت‌های خوب تحصیلی برخوردار شوند.

بهشته کوهستانی 
7 حمل 1403
علاقمندی جوانان افغان به زبان‌های خارجی

این روزها فراگیری زبان‌های خارجی برای جوانان به خصوص دختران، تبدیل به یک ضرورت شده است.

شماری از دختران فراگیری زبان‌های خارجی را برای آینده خود مهم خوانده و می‌گویند که تلاش دارند به منابع علمی و فنی جهانی دست یافته و همچنان از بورسیه‌های تحصیلی دیگر کشورها استفاده کنند.

بانو ابراهیمی، یکی از این دختران که علاقمند فراگیری زبان انگلیسی است می‌گوید:”فراگیری زبان انگلیسی مهم است، چون یک زبان بین المللی است. یکی از دلایل یادگیری زبان‌های بین‌المللی می‌توانتد به دستیابی افراد به فرصت‌های تحصیلی کمک کند.”

بسینا اقبال، یکی از دخترانی که علاقمند فراگیری زبان ترکی است، در مورد این علاقه خود می‌گوید:”یاد گرفتن زبان‌های متفاوت در زندگی بسیار تاثیر گذار است. بزرگان گفته‌اند که یاد گیری یک زبان دیگر به معنی گشودن یک دنیای دیگر است و یادگیری زبان ترکی برای من باعث حل مشکلات زیادی شده است.”  

 حسنا، نام مستعار دختر دیگری است که مصروف فراگیری زبان خارجی است.  او می‌گوید:”برای پیشبرد تحصیلات خود نیاز به فراگیری زبان‌های خارجی داریم.”

برخی از کارشناسان فراگیری زبان‌های خارجی را نه تنها در پیشرفت و ارتقای ظرفیت افراد مهم می‌دانند، بلکه می‌گویند با فراگیری زبان‌های خارجی از سوی افراد، جامعه نیز بسوی رشد و توسعه پیش خواهد رفت.  

عبدالقهار سروری، کارشناس امور آموزش می‌گوید که برای دسترسی به فرصت‌های مهم و دسیابی به معلومات عصری، نیاز به یادگیری زبان‌های خارجی و بین‌المللی می‌باشد.

“برای دسترسی به معلومات در عصرحاضر، یاد گیری زبان خارجی با ارزش است. هر شخص نیاز دارد حداقل یک زبان بین‌المللی را فرا بگیرد.”

 همایون فلک، استاد در یکی از آموزشگاه‌های زبان‌های خارجی به این نظر است که در عصر کنونی جوانان علاقمندی زیادی به آموزش زبان‌های خارجی دارند. او می‌گوید که بیشتر جوانان به فراگیری زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، عربی و سایر زبان‌های بین‌المللی روآورده‌اند.

“اهمیت و ارزش زبان‌های خارجی به‌خصوص زبان انگلیسی بسیار زیاد است، چون میزان صحبت کننده‌های آن بیشتر  است و همچنان حدود 80 تا 90 در صد از محتویات علمی جهان به زبان انگلیسی است.”

گفتنی است که فراگیری زبان‌های خارجی به مقاصد تجارتی نیز خیلی مورد توجه  قرار می‌گیرد. به‌گفتۀ کارشناسان، در دنیای امروزی که تجارت بین‌المللی رو به افزایش است و داشتن مهارت در زبان‌های مختلف، امکان همکاری با شرکت‌ها و تاجران در سراسر جهان را برای جوانان فراهم می‌کند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA