ads

افزایش علاقمندی دانش‌آموزان به درس و تعلیم

مسئولان شماری از مراکز آموزشی خصوصی در کندز، از افزایش تعداد شاگردان شان نسبت به یکسال گذشته خبر می‌دهند. براساس معلومات اتحادیه مراکز آموزشی در کندز، در سال‌های گذشته نزدیک به ۷۰  مرکز آموزشی در این ولایت فعالیت داشتند، اما اکنون ۴۰ مرکز آن فعال باقی مانده است. آنان می‌افزایند که اگر زمینۀ آموزش برای دختران فراهم شود، آنان نیز با درنظر داشت شرایط امارت اسلامی به درس‌های شان ادامه می‌دهند.

عتیق‌الله رحیمی
29 حوت 1402
افزایش علاقمندی دانش‌آموزان به درس و تعلیم

شماری از مسئولان مکتب‌ها و مراکز آموزشی خصوصی در کندز، می‌گویند هرچند در سال‌های اخیر بنابه دلایل مختلف تعداد شاگردان این مراکز کم و علاقمندی آنان به درس نیز کاهش یافته بود، اما امسال نسبت به سال گذشته شاگردان این مراکز افزایش یافته و علاقمندی دانش‌آموزان به درس هم بیشتر شده است.

عبدالحلیم حلیمی، مسئول یک مرکز آموزشی و معاون اتحادیه مراکز آموزشی به کلید می‌گوید که مراجعه شاگردان به مکتب‌ها و مراکز آموزشی حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.

“مشخصاً زمستان امسال وضعیت مراکز آموزشی خیلی خوب بود. توجه شاگردان در تمامی بخش‌ها از قبیل آمادگی کانکور، انگلیسی، خوشنویسی، کمپیوتر و دیگر بخش‌ها خوب بود. امیدواریم از این هم بهتر شود و در سال تعلیمی جدید، علاقمندی شاگردان به درس بیشتر شود.”

در همین حال شماری از استادان در مراکز آموزشی می‌گویند هرچند شاگردان در سال‌های اخیر به درس و تعلیم توجهی نداشتند، اما امسال علاقمندی آنان به فراگیری مضامین مختلف بیشتر شده و آنان نسبت به آینده امیدوارتر شده‌اند.

نصیب‌الله امیری، استاد یکی از مراکز آموزشی خصوصی می‌گوید که هرچند توان اقتصادی شاگران کمتر شده، اما علاقمندی آنان به درس و تعلیم امیدوار کننده است.

“علاقمندی شاگردان به درس نسبت به یکسال پیش بیشتر شده است. آنان به مضامین ریاضیات، زبان انگلیسی، آمادگی کانکور  و دیگر مضامین بیشتر توجه کرده‌اند.”

سروش، یک استاد دیگر می‌گوید:”خیلی از شاگردان به زبان انگليسی، ریاضی و خوشنویسی علاقمندی دارند. از امارت اسلامی می‌خواهیم که درب مکاتب و پوهنتون‌ها و مراکز آموزشی را به روی دختران باز کند.”

 مسئولان این مراکز آموزشی می‌افزایند که در سال تعلیمی جدید اگر مسئولان امارت اسلامی اجازه آموزش را به دختران نیز بدهند، آنان حاضرند با قبول تمامی شرایط زمنیۀ آموزش را برای دختران فراهم کنند.

احمد خبیب نوری، مسئول یکی از مراکز آموزشی می‌گوید:”ما صنف‌های جداگانه برای طبقه اناث نداریم، اما در صورتی‌که درب مکاتب به‌روی دختران باز شود، حاضریم استادان جداگانه و مکان جداگانه برای طبقه اناث بگیریم تا آنان درس بخوانند.”

با این حال مسئولان اتحادیه مراکز آموزشی در کندز می‌گويند که در سال‌های گذشته ۷۰ مرکز آموزشی خصوصی در این ولایت فعالیت داشتند که به دلایل مختلف یک تعداد شان از فعالیت بازمانده و اکنون ۴۰ مرکز آموزشی در کندر فعالیت دارند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA