ads

جوانان در خوست می‌خواهند که مکان‌های تفریحی بازسازی و حفاظت شود

جوانان ولایت خوست می‌گویند که به مکان‌های تاریخی در مناطق دورافتاده‌ی این ولایت، توجه نشده است.آنان می‌گویند، هرچند سفر گردشگران به مناطق دورافتاده‌ی خوست، نسبت به گذشته افزایش یافته است؛ اما نبود امکانات اولیه در این مناطق، گردشگران را با مشکلات مواجه ساخته است.

بصیریاد/ ترجمه: جمشید مجددی
19 حوت 1402
جوانان در خوست می‌خواهند که مکان‌های تفریحی بازسازی و حفاظت شود

شماری از جوانان در ولایت خوست می‌گویند که سفر گردشگران به مکان‌های تفریحی و تاریخی در مناطق دورافتاده‌ی این ولایت افزایش یافته است؛ اما نبود امکانات اولیه در این مناطق، گردشگران را با مشکلات مواجه ساخته است.

این جوانان، می‌گویند که حکومت باید به بازسازی و حفاظت از مکان‌های تاریخی و تفریحی، توجه کند.

محمد آصف؛ باشنده‌ی ولایت خوست که با دوستانش، برای تفریح به منطقه‌ی فارم‌باغ این ولایت سفر کرده است؛ می‌گوید که سهولت‌های لازم در مکان‌های تفریحی وجود ندارد.

” ما از دولت می‌خواهیم که به مکان‌های تفریحی توجه کند؛ زیرا اکنون به فارم‌باغ مردم از مناطق دور مانند کابل، پکتیا و دیگر مناطق می‌آیند، اینجا باید جاه‌های تفریحی و نشستن بسازند.”

نورخان؛ دیگر باشنده‌ی خوست می‌گوید، مردم از دیگر ولایت‌ها نیز به مکان‌های تفریحی این ولایت سفر می‌کنند.

او تاکید می‌کند که اداره‌های مربوط، باید به بازسازی و نگهداری این مکان‌ها توجه کند.

” هیچ مشکلی وجود ندارد و اکنون امنیت تامین است و در راه هم مشکل نیست، کار شده است اما دولت باید بیشتر توجه کند، باید این مکان‌های تفریحی را حفاظت کند و بازسازی شود.”

در همین حال شبیر احمد عثمانی؛ رییس اطلاعات و فرهنگ خوست نیز این مشکلات را تایید می‌کند؛ اما می‌گوید که تلاش‌ها برای ساخت پارک‌ها و ایجاد سهولت‌ها برای گردشگران در مکان‌های تفریحی، جریان دارد.

” در مورد ساخت پارک‌ها در مناطق سیاحتی ولایت خوست، به وزارت اطلاعات و فرهنگ پیشنهاد کرده‌ایم، در صورت امکان اگر بودجه داشته باشند برای گردشگران سهولت‌ ایجاد شود و پارک‌ها هم برای شان ساخته شود.”

گفتنی‌ست که در مرکز و ولسوالی‌های خوست مکان‌های تفریحی و تاریخی زیادی وجود دارد که توجه گردشگران را جلب کرده است.

اما گردشگران بر ایجاد سهولت‌های بیشتر در این مکان‌ها تاکید می‌کنند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA