ads

آغاز دومین کمپاین واکسین پولیو در هرات و فراه

دومین دور کمپاین واکسین پولیو (فلج اطفال) در ولایت‌های هرات و فراه آغاز شد. آصف کبیر، مسئول عملیاتی تطبیق واکسین پولیو در حوزه غرب می‌گوید که در این دور 276 هزار کودک زیر سن پنج سال واکسین خواهند شد.

روح‌الله دانش
6 حوت 1402
آغاز دومین کمپاین واکسین پولیو در هرات و فراه
عکاس: روح‌الله دانش
  •  

    دومین دور کمپاین واکسین پولیو(فلج اطفال) در سال جاری میلادی، از سوی مسئولان صحی در ولایت‌های هرات و فراه آغاز شد. تطبیق این کمپاین از روز دوشنبه (7 حوت) آغاز می‌گردد که برای چها روز ادامه خواهد یافت.

    آصف کبیر، مسئول عملیاتی واکسین پولیو در حوزه غرب کشور می‌گوید که این دور کمپاین واکسین پولیو در ولایت هرات به صورت نسبی، اما در مرکز و تمام ولسوالی‌های ولایت فراه، به صورت کامل تطبیق خواهد شد.
    “هدف 276 هزار طفل استند که باید واکسین دریافت نمایند. آمادگی‌ها برای تطبیق واکسین در نظر گرفته شده، تیم‌های نظارتی در سطح ولایت فراه و هرات از طریق برنامه امحای پولیو تنظیم شده است. در دور گذشته بیشتر از آنچه در پلان داشتیم، کودکان را واکسین نمودیم.”

    ازسویی هم مسئولان در ریاست ارشاد، حج و اوقاف ولایت هرات تطبیق واکسین پولیو را برای کودکان مهم دانسته و می‌گویند که تمامی مسلمان مؤظف به حفظ سلامتی خود و کودکان شان می‌باشند.

     مولوی سیف‌الدین عزیزی، رییس این اداره می‌گوید:”صحت چیزی است که هر انسان به آن ضرورت دارد. چون عبادت سالم با جسم سالم می‌شود، به این دلیل صحت یکی موضوع مهم برای عالمان در روزهای جمعه می‌باشد.”

    در عین حال نثار احمد الیاس، سخنگوی والی هرات نیز از هماهنگی بین نیروهای امنیتی و تیم‌های واکسیناسیون سخن زده و چنین وعده می‌دهد:”در سال جاری میلادی این دومین دور کمپاین واکسین پولیو است که آغاز می شود. در تمام ساحات و ولسوالی‌های هرات هماهنگی کامل شده و بار ها برای آنان گفته شده است که با داکتران و تیم‌های صحی همکاری کنند.”

    ازسویی هم شماری از مادران با ابراز خرسندی از آغاز کمپاین واکسین پولیو، می‌گویند که نیاز است مسئولان صحی در زمینۀ تطبیق این واکسین در تمامی ساحات و مناطق دورافتاده توجه خاصی نمایند.

    فیروزه رضایی، یک تن از باشندگان ولایت هرات که طفل 3 ساله‌اش را در افتتاح این کمپاین واکسین نموده، می‌گوید:”متاسفانه خیلی از اطفال به دلیل عدم دسترسی به این خدمات، دچار پولیو شدند. در مناطق دور افتاده هرات بنابر سردی هوا و برخی دلایل دیگر، ممکن واکسین درست تطبیق نشود و نیاز است که تیم‌های صحی به ولسوالی‌ها و ساحات دور افتاده نیز بروند.”

    دومین دور تطبیق واکسین پولیو در سال جاری میلادی در حالی در ولایت‌های هرات و فراه آغاز شده که براساس معلومات مسئولان صحی در دور اول کمپاین این واکسین 296 هزار کودک زیر پنج سال واکسین شدند.

     

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA