ads

تاکید محمود عباس بر اقدام جامعه‌ی جهانی برای توقف حمله‌های اسرائیل بر غزه

محمود عباس؛ رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، از جامعه‌ی جهانی خواست که برای توقف حمله‌های اسرائیل بر غزه و نسل‌کشی فلسطینیان از سوی این کشور، به‌گونه‌ی فوری اقدام کند.

جمشید مجددی
4 حوت 1402
تاکید محمود عباس بر اقدام جامعه‌ی جهانی برای توقف حمله‌های اسرائیل بر غزه

محمود عباس شام پنج‌شنبه (سوم حوت) در دیدار با یونس الخطیب؛ رییس هلال احمر فلسطین، گفت که اسرائیل مسوول گسترش فقر، قحطی و شیوع بیماری‌های مختلف در غزه است.

او تاکید کرد که باید به نهادهای کمک‌رسان داخلی و خارجی، اجازه‌ داده شود تا بدون هیچ مانعی، به نیازمندان در غزه، کمک رسانی کنند.

در همین حال تور ونسلند؛ هماهنگ‌کننده‌ و نماینده‌ی خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در امور روند صلح خاورمیانه، در نشست شورای امنیت این سازمان، گفت که آوارگان فلسطینی با کم‌بود شدید غذا، آب و سرپناه مواجه‌اند.

او گفت:” آوارگان داخلی با کم‌بود شدید غذا، آب، سرپناه و دوا مواجه هستند، بیماری‌های ساری در حال افزایش است و بیش از 2 میلیون نفر با ناامنی شدید غذایی مواجه‌اند که زنان و کودکان بیشتر در معرض خطر قرار دارند.”

این در حالی‌ست که به گزارش خبرگزاری وفای فلسطین، شام پنج‌شنبه، در حمله‌های هوایی اسرائیل بر خانه‌های رهایشی در مرکز غزه، دست‌کم 23 فلسطینی که بیشتر شان کودکان و زنان بودند، جان باختند.

با این حساب، تعداد فلسطینان جان باخته در حمله‌های اسرائیل بر غزه، به 29 هزار و 410 تن رسید.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA