ads

خوشبینی‌ها به تلاش گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان

شماری از مبصرین سیاسی با خوشبینی درمورد اظهارات سفیر ایران درکابل مبنی بر اینکه گروه تماس منطقه‌ای به هدف همکاری کشورهای منطقه و جهان با امارت اسلامی ایجاد شده، می‌گویند که اگر این گروه واقعا در این زمینه تلاش کند، تعامل کشورهای منطقه و جهان با امارت اسلامی گسترش خواهد یافت.

عبدالخالق رئوفی
23 دلو 1402
خوشبینی‌ها به تلاش گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان

شماری از کارشناسان به اظهارات تازه حسن کاظمی قمی، نماینده‌ ویژه رییس جمهور ایران و سرپرست سفارت آن کشور درکابل مبنی براینکه گروه تماس منطقه‌ای برای تقویت روابط سیاسی امارت اسلامی با کشورهای منطقه و جهان کار می‌کند، با دید خوشبینانه می‌نگرند.  

با این حال شماری ازمبصرین سیاسی چنین اقدامی را در تقویت تعاملات سیاسی امارت اسلامی با کشورهای منطقه و جهان مؤثرمی خوانند.

حمیدالله هوتک، آگاه مسایل سیاسی می‌گوید که امارت اسلامی می‌تواند از این فرصت برای ایجاد روابط سیاسی با کشورهای بزرگ جهان نیز استفاده کند.

“گروه تماس منطقه‌ای می‌تواند مشکلات امارت اسلامی را با جهان حل کند و زمینۀ گفت وگو را نیز فراهم سازد و این یک اقدام نیک است.”

روح‌الله هوتک، یکتن دیگر از مبصرین سیاسی می‌گوید که هدف از ایجاد گروه تماس منطقه‌ای رفع نیازمندی‌های اقتصادی، چگونگی تعاملات سیاسی امارت اسلامی با کشورهای دیگر و دیگر مسایل مهم می‌باشد.

“ایجاد گروه تماس منطقه درآینده هم مؤثریت خود را خواهد داشت و می‌تواند روابط امارت اسلامی را با همه کشور ها بشمول کشورهای منطقه تقویت کند.”

خواستیم در این مورد نظر مقام‌های امارت اسلامی را نیز داشته باشیم، اما با وصف تلاش‌های زیاد موفق نشدیم.

اما پیش از این مقام‌های امارت اسلامی همواره گفته است که حکومت کنونی تمامی شرایط را برای به‌رسمیت شناخته شدن فراهم کرده است.

گفتنی است که نخستین نشست گروه منطقه‌ای تماس به‌تاریخ 9 دلو با حضور نمایندگان ویژه دوازده کشوردرکابل برگزار شد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA