ads

تشدید حملات اسرائیل بر جنوب نوار غزه به ‌رغم هشدارهای بین‌المللی

اردوی اسرائیل باوجود هشدارها و مخالفت‌های بین‌المللی، حملاتش را برجنوب نوار غزه  افزایش داده و در ۱۶ حمله جداگانه در 24 ساعت گذشته، ۱۱۷ نفر را کشته و ۱۵۲ نفر دیگر را زخمی کرده است. حماس هشدار داده که اسرائیل و حامی بزرگش امریکا باید از کشتن افراد بیگناه دست بکشند، در غیر آن با عواقب سخت آن روبه‌رو خواهند شد. از سوی دیگر، اتحادیه اروپا و انگلستان از گسترش حملات اسرائیل در جنوب غزه ابراز نگرانی کرده و خواهان توقف این حملات شده‌اند.

مسرور تابش
22 دلو 1402
تشدید حملات اسرائیل بر جنوب نوار غزه به ‌رغم هشدارهای بین‌المللی

مقام‌های فلسطینی اعلام کرده‌اند که در 24 ساعت گذشته و در یک صد و بیست‌وهفتمین روز از حمله اسرائیل بر نوار غزه، 16 حمله بر جنوب این منطقه انجام شده که در اثر آن 117 نفر کشته و 152 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

حماس هشدار داده که اسرائیل و حامی بزرگش امریکا باید از کشتن افراد بیگناه دست بکشند، در غیر آن باعواقب سختی روبه‌رو خواهند شد.

ادامۀ کشتار غیرنظامیان در جنوب غزه، واکنش بسیاری از کشورهای‌ عربی، اسلامی، اروپایی، امریکا و شماری از سازمان‌ها را نیز برانگیخه است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صبح امروز از نگرانی چندین کشور اروپایی درباره حمله اردوی اسرائیل بر رفح خبر داد.

او گفت:”من هشدارهای چندین کشور عضو اتحادیه اروپا را مبنی بر اینکه حملات اسرائیل به رفح منجر به فاجعه انسانی توصیف‌ناپذیر و تنش عمیق با مصر خواهد شد، بازگو می‌کنم. ازسرگیری مذاکرات برای آزادی اسیران و توقف درگیری‌ها تنها راه جلوگیری از خونریزی است.”

با این حال، بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل با تاکید بر ادامۀ حملات بر رفح،  می‌گوید که حملات انجام شده برای از بین بردن حماس صورت گرفته و حامیان توقف حملات در جنوب غزه، کسانی‌اند که انتظار شکست اردوی اسرائیل را دارند.

وی در این رابطه به شبکه ABC گفت:”ما در حال رسیدن به آخرین نیروهای فعال حماس و در حال تدوین طرحی برای تخلیه غیرنظامیان هستیم. کسانی که مخالف ورود به رفح هستند، اساساً از ادامه فعالیت حماس و شکست ما در جنگ حمایت می‌کنند.”

رفح منطقه‌ای در جنوب نوار غزه است و پس از حملات اسرائیل بر سایر نقاط، فلسطینی‌ها برای دریافت کمک‌های بشردوستانه و برای در امان ماندن، به این منطقه پناه بردند که از چند روز به اینسو مورد حملات هوایی اسرائیل قرار گرفته‌است.

این در حالی است که از هفتم اکتوبر و آغاز حملات اسرائیل بر نوار غزه تاکنون، شمار کشته شده‌ها به 28 هزار و 64 نفر افزایش رسیده است. وزارت صحت فلسطین همچنین آخرین آمار مجروحان را 67 هزار و 611 نفر اعلام کرده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA