ads

برگزاری مسابقه حسن قرائت در ننگرهار

مسابقه حسن قرائت در سطح زون شرق از سوی شبکه مخابراتی اتصالات برگزار شد که در آن ده‌ها حافظ و قاری قرآن کریم  اشتراک کردند. به گفتۀ برگزار کنندگان این مسابقه، این رقابت همه ساله برگزار می‌گردد که قاریان و حافظان زیادی از مدارس مختلف در آن شرکت می‌کنند.

سميع الله مبارز و فایق یونسی
18 دلو 1402
برگزاری مسابقه حسن قرائت در ننگرهار

هفدهمین دور مسابقات حسن قرائت در ولایت ننگرهار برگزار شد که در آن 120 حافظ و قاری از ولایت‌های ننگرهار، لغمان و کنر اشتراک کردند.

احمد یما رشیدی، مسئول نمایندگی شبکه مخابراتی اتصالات در ولایت ننگرهار می گوید که این مسابقه همه ساله در هشت زون کشور برگزار می‌گردد و هدف آن تشویق حافظان و شناسایی استعدادهای برتر است.

” این هفدهمین دور مسابقه حسن قرائت است که همه ساله در شهر جلال آباد برگزار می‌گردد. امروز درین مسابقه 120 قاری و حافظ اشتراک کردند و مسابقات در حوزه‌های دیگر نیز برگزار می‌گردد. از هر حوزه سه قاری برتر انتخاب می شود که در مجموع 24 نفر می شوند، مرحله نهایی این مسابقه در  کابل برگزار می شود.”

حافظ سید عبدالقادر، معاون ریاست حج و اوقاف ولایت ننگرهار با استقبال از این مسابقه، از دیگر شبکه‌های مخابراتی و تاجران ملی می‌خواهد که چنین برنامه‌ها را برای تشویق مردم به فراگیری قرآن کریم تمویل کنند.

وی همچنان گفت که وزارت حج و اوقاف از این گونه برنامه ها حمایت کرده و با مسئولان آن همکاری همه جانبه می‌نماید.

“خواست ما از تمام شبکه‌های مخابراتی این است که مسابقه‌های مشابهی را راه اندازی کنند. همچنان از تاجران ملی می‌خواهیم که در برگزاری چنین مسابقه‌ها همکاری نمایند.”

مجتبی و محمدعمر، دو تن از شرکت کنند‌گان در این مسابقه با ابراز خوشحالی می‌گویند که برگزاری این گونه مسابقات برای شاگردان بسیار مفید است.

” برگزاری این گونه مسابقات برای استعدادیابی بسیار مهم است، زیرا شماری از شاگردان استعداد‌های خوبی دارند، اما استعدادهای آنها پنهان مانده است.”

“من در این مسابقه شرکت کرده‌ام، از شبکه مخابراتی اتصالات تشکری می‌کنم که چنین مسابقه مذهبی را راه اندازی می‌‎کند. از دیگر شبکه‌های مخابراتی نیز می‌خواهیم که چنین مسابقاتی را برای تشویق حافظان و شاگردان راه اندازی کنند.”

گفتنی است که شبکه مخابراتی اتصالات پیش از این شانزده مسابقه حسن قرائت را برگزار کرده  و به‌گفتۀ مسئولان این شبکه، این شبکه در نظر دارد در آینده نیز برای تشویق مردم به تلاوت قرآن کریم، چنین مسابقاتی را برگزار کند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA