ads

تلاش امارت اسلامی برای جلوگیری از قطع جنگلات

مسئولان در اداره ملی محافظت از محیط زیست، با استقبال از فعال شدن قطعه محافظت از جنگلات که از سوی وزارت امور داخله ایجاد شده، می‌گویند که پس از این جلو قطع جنگلات گرفته خواهد شد. این درحالی است که در سال‌های قبل نگرانی‌ها از قطع بی‌رویه جنگلات وجود داشت. ‌

عبدالخالق رئوفی
14 دلو 1402
تلاش امارت اسلامی برای جلوگیری از قطع جنگلات

به تازگی وزارت امورداخله از ایجاد یک قطعه خاص به هدف جلوگیری از قطع جنگلات درکشورخبر داده است.

عبدالمتین قانع، سخنگوی این وزارت با نشر ویدیویی در شبکه ایکس گفته است که برای حفاظت از منابع طبیعی، تاسیسات عام‌المنفعه و جنگلات کشور یک قطعه محافظتی ایجاد شده است.

“حمایت از جنگلات کشور جنبه قانونی دارد و پولیس مؤظف است تا با همکاری نهادهای ذی‌ربط از این منابع طبیعی کشور حفاظت کند.”

درهمین حال مسئولان اداره ملی محیط زیست از این اقدام وزارت امور داخله درجهت حفاظت از جنگلات کشور استقبال نموده و می گویند که بعد از این جلو  قاچاق و قطع بی‌رویه جنگلات گرفته خواهد شد.

فرید فرهنگ، سخنگوی این اداره می‌گوید:”حفاظت از جنگل‌ها بر محیط زیست تاثیر مثبت دارد و امیدواریم که در کنار اقدامات حکومت، مردم هم درحفاظت از جنگل‌ها همکاری کنند”.

در همین حال شماری از کارشناسان محیط زیست می‌گویند که جنگلات در محیط زیست سالم، به‌خصوص در تصفیه هوا، تولید آکسیجن، جذب آلودگی و تامین سایکل آب در  طبیعت نقش بسیار مهمی دارد.

سید قیوم هاشمی، یکتن از کار شناسان محیط زیست می‌گوید:”ما نیاز مندی شدید داریم تا برای حفاظت از جنگلات اقدامات صورت گیرد. بنا پولیس محیط زیست یا هر بخشی که در ساختار نظامی کشور بتوانند از جنگلات محفاظت کنند، یک اقدام نیک است.”

 قطع جنگلات همواره باعث نگرانی فعالان محیط زیست در افغانستان بوده، اما اینکه با آمدن امارت اسلامی چقدر جلو قطع جنگلات گرفته خواهد شد، گذشت زمان به آن پاسخ خواهد داد.  

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA