ads

انتقال دستفروشان از مرکز شهر مزار شریف

مسئولان شاروالی شهر مزارشریف در یک اقدام تازه تمام غرفه‌های دستفروشان را از کناره جاده‌ها و پیاده روها جمع‌آوری و آنها را به یک مکان از قبل تعین شده انتقال دادند. آنان این اقدام را پاکسازی شهر عنوان کرده، اما دستفروشان می‌گویند مکانی که برای شان در نظر گرفته شده دور دست بوده و مشتریان به آنجا نمی‌آیند. در همین حال برخی از فعالان از شاروالی مزارشریف می‌خواهند که شهر را وسعت داده و از هرگونه ازدحام جلوگیری کند.

عبداللطیف سهاک
14 دلو 1402
انتقال دستفروشان از مرکز شهر مزار شریف

شاروالی شهر مزارشریف در یک اقدام تازه تمام غرفه‌های دستفروشان را از کنار جاده‌ها و پیاده‌روی‌ها جمع‌آوری کرده و آنانرا به مکان‌های دیگر انتقال داده است .

عبدالله صوفی، یکی از مسئولان تنظیم مارکیت‌های شاروالی مزارشریف می‌گوید که این اقدام پس از فیصله مقام والی روی دست گرفته شده تا نظم در شهر برقرار گردد و پیاده‌روی‌ها به‌روی رفت آمد مردم باز شود .

“قبلا در این گلدان کهنه فروشان بودند و تمام جاده‌ها و گلدان‌ها را مسدود کرده بودند. کمیسیون فیصله کرده تا برای آنها جای دیگری تعین و آنان نقل مکان داده شوند.”

به گفتۀ مسئولان شاروالی مزارشریف، دستفروشان مجبور نیستند که به جای تعین شده نقل مکان نمایند، آنها می‌توانند برای خود محل دیگری را با تفاهم با شاروالی انتخاب نمایند .

اما برخی از دستفروشان می‌گویند مکان‌هایی که برای آنان در نظر گرفته شده است، از شهر دور بوده و مشتری‌ها در آنجا نمی‌آیند.

اجمل، یکی از این دستفروشان که مصروف خرید و فروش مبایل دست دوم است می‌گوید:”خریدار مبایل در داخل شهر است. در جایی که برای ما تعین شده، کسی برای خریداری مبایل نمی‌آید، چون از شهر دور است. “

برخی از باشندگان شهر مزارشریف اما از این اقدام شاروالی استقبال کرده و می‌گویند که دستفروشان و غرفه‌داران درکنار جاده‌ها ازدحام را به میان آورده و مزاحم مردم بودند .

وحیدالله یکی از باشندگان مزارشریف می‌گوید:”باید در این گلدان‌ها گل کاشته شود و کثافات آن دور شود تا مشکلات رفت و آمد در شهر کاهش یابد. “

در این میان اما برخی از آگاهان انتقال دستفروشان را یک راه‌حل دایمی ندانسته و استدلال می‌کنند که با گذشته زمان، آنان دوباره به این محلات تجمع خواهند نمود .

فواد محبوب، یکی از آگاهان از امارت اسلامی می‌خواهد که شهر مزارشریف را وسعت دهد تا زمینۀ کار و فعالیت در مناطق مختلف شهر ایجاد گردد و از تجمع دستفروشان در یک مجل جلوگیری گردد.

“در هرنقطه شهر مزارشریف باید مکان خرید و فروش باشد. حال همه در چهار اطراف روضه مبارک و در چند مارکیت  تجمع کرده‌اند. باید شهر وسعت داده شود تا در هر مکان شهر محل خرید و فروش باشد. “

باوجودی که شماری دقیق دستفروشان و غرفه‌داران روشن نیست، اما گفته می‌شود که بیتشر از سه هزار غرفه‌دار و دستفروش در مزارشریف، از محلات کارو بار شان انتقال داده شده‌اند .

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA