ads

شکایت باشندگان هرات از خدمات شبکه‌های مخابراتی

شماری از باشندگان ولایت هرات از هزینه بلند، اما کیفیت ضعیف خدمات شبکه‌های مخابراتی شکایت دارند. آنان می‌گویند هزینه‌های هنگفتی را برای فعال سازی بسته‌های مکالمه و انترنتی پرداخت می کنند، اما کیفیت خدمات شبکه‌های مخابراتی بسیار ضعیف می‌باشد. ازسویی هم مسئولان در ریاست مخابرات ولایت هرات از تلاش‌ها برای رسیدگی به این مشکل شهروندان سخن می‌زنند.

روح الله دانش 
10 دلو 1402
شکایت باشندگان هرات از خدمات شبکه‌های مخابراتی

بهای بلند و خدمات ضعیف شبکه‌های مخابراتی در ولایت هرات  باشندگان  این ولایت را نگران ساخته است. آنان با انتقاد از کیفیت پایین خدمات مخابراتی می‌گویند که برای فعال سازی بسته‌های مکالمه و انترنتی هزینه‌های گزافی را پرداخت می‌کنند، اما با خدمات کم کیفیت روبه‌رو می‌شوند.

سیمه افغان، دختر بازمانده از تحصیل که از طریق آنلاین درس ‌می‌خواند، از خدمات ضعیف انترنتی شبکه‌های مخابراتی شکایت دارد.

“متاسفانه خدمات شبکه‌های مخابراتی بسیار ضعیف است. من شخصا یک محصل هستم و به صورت آنلاین درس می‌خوانم، اما به دلیل خدمات ضعیف انترنتی، نمی‌توانم درس‌های خود را به شکل درست دنبال کنم. مجبور هستم در بدل 250 تا 300 افغانی یک بسته انترنتی فعال کنم، اما انترنت درست به ما ارائه نمی‌شود.”

شاولی حمیدی، یک تن دیگر از باشندگان ولایت هرات، نه تنها از خدمات کم کیفیت شبکه‌های مخابراتی شکایت دارد، بلکه کارکرد شبکه‌های مخابراتی را غیرشفاف می‌خواند.  
“بعضی وقت‌ها به صورت اتومات، شبکه بسته‌های خدماتی را فعال می‌کند و کریدیت ما را کم می‌کند. آنهم بسته‌هایی فعال می‌شود که هیچ به درد ما نخورد. به شرکت مراجعه کردم بهانه می‌آورد خلاصه هفته وار یا روزانه از حساب ما کردیت کم می‌شود.”

 با این حال  ثناالحق صافی، از مسئولان یکی از شرکت‌های مخابراتی در ولایت هرات بلند بودن بهای خدمات شبکه‌های مخابراتی را تایید کرده، اما علت کیفیت پایین خدمات را در ترافیک خط مخابراتی عنوان می‌کند.

“اقتصاد مردم در این شرایط ضعیف است و قیمت‌ها هم بلند است، اما این مسئولیت وزارت مخابرات و اداره اترا است که هزینه‌ها را کاهش دهند. اگر اداره اترا بخواهد می‌تواند که یک جی بی انترنت را که به دو و نیم صد تعیین شده، به پنجاه افغانی برساند.”

از سویی هم مسئولان در ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت هرات از نظارت بر فعالیت تمامی شبکه‌های مخابراتی و رسیدگی به مشکلات مردم سخن می‌زنند.
 خیرالله خیرخواه، رییس این اداره می‌گوید:”امارت اسلامی زیاد تلاش می‌کند که قیمت‌های خدمات انترنتی و مکالمه را برای شهروندان کاهش دهد، چون قیمت پایین خدمات ازسوی شرکت‌های مخابراتی، به نفع ملت است.”

 گفتنی است که نه تنها باشندگان ولایت هرات از کیفیت پایین وقیمت بالای خدمات شبکه‌های مخابراتی شکایت دارند، بلکه باشندگان خیلی از ولایت‌های دیگر نیز بارها از این ناحیه شکایت کرده‌اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA