ads

زنان تجارت پیشه خواهان حمایت از سوی حکومت

شماری از زنان تجارت پیشه در ولایت هرات از بی‌رونق بودن کار وبار‌ شان شکایت داشته و از حکومت خواستار حمایت هستند. در همین حال مسئولان در اداره محلی هرات می‌گویند که آنان تسهیلات لازم را برای فعالیت زنان تجارت پیشه مساعد ساخته و در تلاش بازاریابی برای محصولات‌ زنان می‌باشند.

رقیه حسینی
10 دلو 1402
زنان تجارت پیشه خواهان حمایت از سوی حکومت

پس از رویکار آمدن امارت اسلامی زنان زیادی در ولایت هرات به تجارت و فعالیت‌های اقتصادی رو آوردند. اما خیلی از این زنان از بی‌رونق بودن کاروبار شان شکایت دارند و از حکومت خواهان حمایت می‌باشند.

راضیه احراری، یکی از این زنان می‌گوید:”دوسال پیش بازارها خیلی خوب بود، اگر یک جنس برای ما یک هزار هزینه‌بر می‌شد، می‌توانستم آنرا تا پنج‌هزارهم بفروشیم، اما حال بازار‌فروش خوب نیست و با چالش مواجه هستیم.

فوزیه سادات، دیگر زن تجارت پیشه می‌گوید در صورت حمایت حکومت از فعالیت زنان متشبث، آنان می‌توانند زمینه کار را برای زنان بیشتری مساعد نمایند.

“ما چالش و ممانعتی از طرف حکومت نداریم، ولی چالش اقتصادی زیاد است. بازار ما گرم نیست و خانم‌ها نیاز به حمایت دارند.”

فریبا آرام، دیگر زن تجارت‌پیشه از حکومت می‌خواهد که در زمینۀ بازاریابی برای محصولات زنان، برنامه‌هایی را روی دست بگیرد.

“اگر نمایشگاه‌ها برای صنایع دستی خانم‌ها برگزار شود، خیلی خوب می‌شود. البته نمایشگاه‌هایی هم برگزار می‌شود، اما آنقدرهزینه اشتراک زیاد است که خیلی از خانم‌ها توانایی اشتراک ندارند.”

در همین حال مسئولان  در اداره محلی هرات می‌گویند که آنان تسهیلات لازم را برای فعالیت زنان تجارت پیشه مساعد ساخته‌اند و محدودیتی فراراه فعالیت آنان در این ولایت وجود ندارد.

مولوی نثاراحمد الیاس، سخنگوی والی هرات می‌گوید:”فعلا زنان درچند مارکیت فعالیت دارند، در آینده هم تلاش می‌شود که در قسمت بازاریابی صنعت شان و کاریابی برای شان زمینه های بهتری فراهم شود. مسئولین در این مورد تلاش دارند.”

 ازسویی هم مسئولان در اتاق تجارت و صنایع زنان زون غرب نیز می‌گویند که برای رشد و گسترش تجارت زنان، این نهاد برنامه‌هایی را روی دست دارد.

بهناز سلجوقی، رییس این اتاق می گوید قرار است به منظور بازاریابی محصولات زنان تجارت پیشه، در آیند نزدیک زمینه اشتراک آنان در نمایشگاهای بین‌المللی مساعد گردد.

“ما از آدرس اتاق آماده هستیم تا برای رشد و پیشرفت زنان تجارت پیشه، برنامه‌هایی را روی دست بگیریم.”

 گفتنی است که پس از تعلیق کار زنان با مؤسسات و ادارات غیر دولتی، شمار زیادی از زنان به فعالیت‌های تجاری روآوردند.

بر بنیاد آماراتاق تجارت و صنایع زنان در زون غرب، نزدیک به 600 زن تجارت پیشه به‌صورت رسمی و هزاران زن دیگر به‌صورت غیر رسمی، مصروف فعالیت‌های تجاری می‌باشند و از این طریق کسب در آمد می‌کنند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA