ads

مخالفت نتانیاهو با توقف درگیری‌ها در غزه

بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل در دیدار با خانواده‌های اسیران اعلام کرد که جنگ را متوقف نخواهد کرد، زیرا از نظر او در صورت آتش‌بس جهان دوباره اجازه از سرگیری آنرا نمی‌ دهد. وی این سخنان را در برابر خانواده‌های اسیران اسرائیلی در حالی بیان می‌کرد که آنان با خشم فراوان به پارلمان اسرائیل هجوم برده بودند. این در حالی‌ است که شماری از کشورها خواهان پایان فوری درگیری‌ها در غزه و عملی شدن طرح دو دولت مستقل تاکید دارند.

نویسنده: Samad Ali Nawazish
3 دلو 1402
مخالفت نتانیاهو با توقف درگیری‌ها در غزه

براساس گزارش‌ها، نزدیک به ۱۳۰ اسرائیلی تاکنون نزد حماس اسیر می‌باشند و خانواده‌های این اسیران شدیدا حکومت اسرائیل را در قبال سرنوشت مورد انتقاد قرار داده‌اند.

 کشته شدن سه اسرائیلی به دست نیروهای این رژیم، گذشت زمان طولانی از اسیرماندن اسرائیلی‌ها به دست حماس، و مخالفت بنیامین نتانیاهو به توقف جنگ از موضوعات اساسی مورد انتقاد خانواده‌های اسیران اسرائیلی می‌باشد.

معترضان خشم‌گین به تازگی به جلسۀ کمیسیون مالی پارلمان این کشور هجوم بردند و ضمن انتقاد از موضع نتانیاهو در مورد آتش‌بس، وی را مانع اصلی توافق صلح دانسته و خواهان کناره‌گیری وی از مقام صدارت شدند.

نتانیاهو اما ادامه جنگ را به سود اسرائیل می‌داند و در دیدار با شماری از خانواده‌های اسیران اعلام کرد که جنگ را متوقف نخواهد کرد زیرا در صورت آتش‌بس، جهان دوباره اجازه از سرگیری آن را  نخواهند داد.

وی خطاب به خانواده‌های اسیران گفت:”من توان نقض وعده خود را ندارم، اگر اسرائیل با توقف کامل جنگ موافقت کند، مجبور خواهد شد تضمین‌های بین المللی در این رابطه ارائه کند و در این صورت قادر به نقض آن‌ها نخواهد بود. این موضوع سبب تقویت حماس خواهد شد و این گروه همچنان برای ما یک تهدید باقی خواهد ماند.”

در همین حال امریکا توافق خود را به گونۀ غیر مستقیم از ادامۀ نبردها اعلام کرده و می‌گوید که به اسرائیل حق دفاع از خود را می‌دهد، اما این کار باید بر اساس قوانین بین‌المللی انجام شود.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا در یک نشست خبری گفت:”اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند، اما ما از آن‌ها انتظار داریم که این کار را مطابق با قوانین بین‌المللی انجام دهند و از افراد بی‌گناه در شفاخانه‌ها،  داکتران و بیماران نیز تا حد امکان محافظت کنند.”

کربی افزود که اسرائیل باید برای رهایی اسیران تلاش کند و اگر آتش‌بسی سبب رهایی آنان می‌شود، به آن تن دهد.

این در حالی است که اخیرا اسرائیل با طرح ایجاد دولت مستقل فلسطین مخالفت و شرایط حماس را برای آزادی اسیران رد کرد. مقام‌های اسرائیلی گفتند که تا نابودی کامل گروه حماس با هیچ طرحی موافقت نخواهند کرد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA