ads

مخالفت‌های امریکایی‌ها از حمایت کشورشان از اسرائیل

شماری از سناتوران امریکا به حمایت این کشور از اسرائیل مخالفت نشان داده‌اند و می‌گویند که پول مالیه دهندگان امریکایی در قتل مردم بی‌گناه غزه به مصرف می‌رسد و باید این روند خاتمه پیدا کند. اسرائیل اما به ادامه جنگ تاکید دارد و در صد و ششمین روز از آغاز این جنگ منطقه خان‌یونس را از زمین و هوا مورد حمله قرار داد. مخالفت‌ها در حالی نسبت به حمایت امریکا از اسرائیل بالا‌ گرفته که از 7 اکتوبر 2023 تاکنون، ۲۴ هزار و ۹۲۷ نفر در غزه کشته و ۶۲ هزار و ۳۸۸ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

مسرور تابش
1 دلو 1402
مخالفت‌های امریکایی‌ها از حمایت کشورشان از اسرائیل

جنگ حماس و اسرائیل در غزه وارد صد و ششمین روزش شد. جنگی که تاکنون جان، ۲۴ هزار و ۹۲۷ فلسطینی را گرفته و ۶۲ هزار و ۳۸۸ فلسطینی دیگر را زخمی کرده‌است.

در تازه‌ترین مورد، صبح امروز (یکشنبه، 1 دلو) اردوی اسرائیل مناطق خان یونس، الکرامه و برج‌های مخابراتی در غرب شهر غزه را بمباران کرد و شماری از افراد ملکی در این حملات جان‌های شان را از دست دادند.

مخالفت اسرائیل با تشکیل کشور مستقل فلسطینی برای رسیدن به صلح و ادامۀ کشتار غیرنظامیان و حملات اسرائیل بر اماکن عمومی، از جمله مکتب‌ها، شفاخانه‌ها و منازل مسکونی سبب شده تا انتقادهای زیادی از اسرائیل صورت گیرد و صدای‌ مخالفت‌ها در امریکا که بزرگ‌ترین حامی این رژیم است نیز این روزها بالا گرفته‌است.

شماری از سناتوران امریکایی، به تازگی با ادامه حمایت امریکا از اسرائیل مخالفت نشان داده‌اند و می‌گویند که پول مالیه دهندگان امریکایی نباید در قتل مردم بی‌‌گناه غزه به مصرف برسد و باید این روند خاتمه پیدا کند.

برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمونت امریکا در گفت‌وگویی با شبکه خبری ان بی سی، گفت که امریکا نباید شریک جرم کابینه نتانیاهو باشد.

“ما به اسرائیل حق می‌دهیم که در برابر حماس از خود محافظت کند، اما در حال حاضر افراد بی‌گناه بشمول زنان و کودکان در غزه کشته‌ می‌شوند و نباید پول مردم امریکا در این روند به مصرف برسد. کنگره باید وارد عمل شده و از فراهم کردن کمک‌های نظامی بیشتر به کابینه نتانیاهو خودداری کند.”

وی افزود که بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل، مخالفت خود با ایجاد کشور فلسطینی را تاکید کرده و همچنان به حملات خود علیه بی‌گناهان ادامه می‌دهد و ما باید موضع خود را مشخص کنیم.

در همین حال، آنتونیو گوترش سرمنشی سازمان ملل متحد از حق مشروع مردم فلسطین برای تشکیل یک حکومت واحد دفاع کرد و  از اسرائیل به‌خاطر حملاتش بر نوار غزه انتقاد کرد و خواهان پایان فوری این حملات شد.

وی در نشستی در کشور یوگاندا در این مورد گفت:”مردم در غزه حق مشروع دارند تا دولت خود شان را داشته باشند و این موضوع به صلح جهانی کمک می‌کند. امروز مردم غزه نه تنها به دلیل بمباران‌ها کشته می‌شوند، بلکه به دلیل کمبود غذا، آب و برق نیز می‌میرند.”

این در حالی است که مقام‌های اسرائیل گفته‌اند که هرگز اجازه نخواهند داد کشور مستقل فلسطین تشکیل شود و تا زمان نابودی کامل حماس، آنان به حملات شان ادامه خواهند داد.

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA