ads

استخدام 40 هزار معلم ازسوی وزارت معارف

مسئولان در وزارت معارف می گویند که در دو سال اخیر حدود 40 هزار کارمند در این سکتور استخدام شده‌اند که بیشتر آنان را زنان تشکیل می‌دهند. این وزارت در شبکه ایکس نوشته است که در سال جاری برنامه‌های مختلف ارتقای ظرفیت برای 16 هزار معلم را به‌راه انداخته است. برخی از معلمان مکاتب از این خبر استقبال کرده و از امارت اسلامی می‌خواهند که فعالیت زنان را در تمام بخش‌ها گسترش دهد.

صائمه کاکر
26 جدی 1402
استخدام 40 هزار معلم ازسوی وزارت معارف

وزارت معارف؛ سکتوری که سرنوشت میلیون‌ها دانش‌آموز به آن گره خورده است. بیش از دو سال است که دختران بالاتر از صنف ششم اجازه رفتن به مکتب‌ها را ندارند، و درچنین حالتی هرخبری که از این وزارت به نشر برسد شدیدا مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. با این حال وزارت معارف به تازگی از استخدام هزاران معلم بشمول معلمان زن خبر داده است.

این وزارت در شبکه ایکس گفته است که در دو سال اخیر حدود 40 هزار کارمند را در بخش معارف استخدام کرده که بیشتر آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

قاری منصور احمد حمزه، سخنگوی وزارت معارف می‌گوید:”ما در دو سال اخیر در حدود 40 هزار معلم را استخدام کردیم که بیشتر آنان معلمان زن می‌باشند و نیز طرح ساختن 972 تعمیر برای مکاتب را آماده کردیم. درسال جاری در سراسر کشور حدود 600 مکتب ساختیم که از آن جمله 60 تعمیر هنوز زیر کار است و 559 تعمیر به بهره برداری سپرده شده است.”

وزارت معارف همچنان افزوده است که  در سال جاری برنامه‌های ارتقای ظرفیت برای 16 هزار معلم نیز راه‌اندازی شده و در آینده نه چندان دور برای بهبود سکتور معارف در سراسر کشور استادان مسلکی استخدام خواهند شد.

 برخی از معلمان مکاتب با استقبال از این خبر از امارت اسلامی می‌خواهند که زمینه‌های کاری را برای زنان در تمام بخش‌ها فراهم سازد.

 شازیه قریشی، معلم یکی از مکاتب با تاکید براهمیت کار و تحصیل زنان در جامعه، می‌گوید که امارت اسلامی معاش‌های معلمان متقاعد را نیز باید بپردازد.

“جامعه ما نیاز به معلمان زن دارد. من منحیث یک معلم از استخدام معلمان در وزارت معارف خرسندم، اما از امارت اسلامی می‌خواهم که زمینه‌های کاری را برای زنان در تمام بخش‌ها فراهم سازد و نیز معاش‌های معلمان متقاعد را پرداخت کند.”

 در عین حال شهلا زازی، معلم دیگری نظرش را در مورد استخدام معلمان زن در وزارت معارف چنین بیان می‌کند:”امیدواریم که به دنبال این خبر، خبرهای خوش دیگر مبنی بر باز شدن دروازه‌های مکاتب و پوهنتون‌ها به‌روی دختران و ایجاد زمینه‌های کاری برای زنان در دیگر بخش‌ها نیز بشنویم.”

این درحالی است که میلیون‌ها دختر دانش‌آموز و محصل درحال حاضر از رفتن به مکاتب و پوهنتون‌ها محروم اند و معلمان از امارت اسلامی می‌خواهند که دروازه‌های مکاتب و پوهنتون‌ها را به‌روی دختران بگشاید.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA