ads

امارت اسلامی: عاملان انفجار دشت برچی به سزای اعمالشان خواهند ‌رسید

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در پیوند به انفجاری که شامگاه شنبه(16 جدی) در منطقه دشت برچی رخ داد، می‌گوید که عاملین چنین حملات گرفتار و به جزای اعمال شان خواهند رسید. در عین حال خانواده‎‌های زخمیان این حمله از حکومت می‌خواهند که امنیت مردم را تامین کند تا آنان از آینده زندگی شان اطمینان حاصل کنند.

هاجر جعفری
17 جدی 1402
امارت اسلامی: عاملان انفجار دشت برچی به سزای اعمالشان خواهند ‌رسید

شامگاه شنبه یک بار دیگر منطقه دشت برچی شاهد انفجار خونینی بود. این رویداد برخی از خانواده‌ها را برگلیم غم نشاند و برخی خانواده‌های دیگر را سخت اندوهگین کرد. این حمله که بر یک موتر مسافربری صورت گرفت، خیلی از شهروندان را نسبت به وضعیت امنیتی و مصئونیت جان شان نگران کرده است.  

با این حال ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی حمله بر افراد ملکی را جنایت خوانده و می‌گوید که امارت اسلامی عاملین این حمله را دستگیر و به کیفر اعمال شان خواهد رساند.

“حملاتی که در ساحات ملکی و به اهداف ملکی انجام می‌شوند، جنایت بزرگ است. امارت اسلامی عاملین آنرا به کیفر اعمال شان خواهند رساند و ما مصمم استیم که لانه‌های جنایت کاران را پیدا کرده و از بین ببریم تا از تکرار چنین حوادث جلوگیری شود.”

اما وقتی خبری از خانواده‌های آسیب دیدگان گرفته شود، دیده می‌شود که آنان از حکومت می‌خواهند امنیت مردم را به گونۀ جدی تامین کند تا آنان دیگر شاهد چنین رویداد‌های نباشند.

لیلا خانمی است که شوهرش درین حادثه سخت زخم برداشته است. او با ناله‌های درد ناک و غم انگیزش می‌گوید که شوهرش مچی بوده و برای یافتن یک لقمه نان به بیرون رفته بود.

“کودکانم شب نان نخورده بودند و منتظر پدر شان بودند، آنان از من می‌پرسیدند که چرا پدر ما هنوز نیامده است؟ برای شان می‌گفتم صبر کنید، خواهد آمد، اما بی‌خبر از اینکه در شفاخانه است و زخمی شده است.”

در عین حال سید محمد که به ملاقات برادر زاده زخمی خود به شفاخانه آمده، از حکومت می‌خواهد که جلو چنین حادثات را بگیرد، چون آنان دیگر طاقت قربانی شدن جوانان شان را ندارند.

“اینجا زخمی و کشته زیاد آورده شده، چنین حادثات بسیار زجر آور است. برادر زاده من با چهار دوستش زخمی شدند، اینها غریب کار بودند و کراچی لیلامی فروشی داشتند.”

در عین حال حسن یوسفی، یکتن از اقارب جان باختگان این حمله چنین می‌گوید:”از حکومت می‌خواهیم که در قبال امینت و زندگی مردم مسئولیت داشته باشد.”

این انفجار که به گفتۀ مسئولین حوالی ۶:۳۰ شام در منطقه دشت برچی شهر کابل رخ داد، در اثر آن  دست‌کم دو نفر کشته و ۱۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

این انفجار که مسئولیت آنرا گروه داعش برعهده گرفته، اولین حمله نیست که بر موتر مسافر بری در منطقه دشت برچی صورت می‌گیرد، بلکه پیش‌از این نیز این منطقه شاهد انفجارهای مشابهی بود که در آن عمدتا افراد ملکی قربانی شده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA