ads

موج جدید حمایت‌های جهانی از فلسطین

در ادامۀ حمایت‌های جهانی از مردم فلسطین، مقام‌های شماری از کشورها خواهان برقراری آتش‌بس و صلح دائمی در نوار غزه شده‌اند. انورالحق کاکر، صدراعظم موقت پاکستان اعلام کرده که کشورش با هدف همبستگی با مردم فلسطین جشن سال نو میلادی را برگزار نخواهد کرد. از سوی دیگر در شماری از کشورها تظاهرات‌هایی برگزار شده و برای مردم فلسطین دادخواهی صورت گرفته است.

مسرور تابش
9 جدی 1402
موج جدید حمایت‌های جهانی از فلسطین

ناوقت جمعه(8 جدی) صدای نفرت و انزجار از حملات اسرائیل و کشتار غیرنظامیان در نوار غزه، در شهرهای مختلف جهان از جمله نیویارک امریکا، اوکلند ایرلند، تهران ایران، صنعای یمن و حتی در تل آویوی اسرائیل یک بار دیگر بلند شد.

تظاهرات کنند‌گان ضمن محکومیت حملات اسرائیل و حمایت امریکا از این حملات، خواهان پایان فوری جنگ و برقراری آتش‌بس دائمی در کرانۀ باختری شدند.

این حمایت‌ها در همین جا خلاصه نمی‌شود و مقام‌های شماری از کشورها ضمن لغو تجلیل از مناسبت‌ سال نو در حمایت از مردم فلسطین، خشم شان را از کشتار غیرنظامیان در نوار غزه بیان کردند.

انورالحق کاکر، صدراعظم موقت پاکستان اعلام کرده که کشورش با هدف همبستگی با مردم فلسطین جشن سال نو میلادی را برگزار نخواهد کرد و از حملات زمینی و هوایی اسرائیل عمیقاً ناراحت است.

 “همانطور که می‌دانید، مردم فلسطین و به‌خصوص زنان و کودکان در نوار غزه هر روز بی‌رحمانه کشته می‌شوند و این موضوع ما را عمیقاً ناراحت کرده‌است. بناء من از تمام مردم پاکستان می‌خواهم که برای همبستگی با مردم فلسطین، آغاز سال جدید میلادی را ساده در نظر بگیرند.”

از سوی دیگر میگل دیاز کانل، رییس جمهور کوبا با لحن تندی از اسرائیل انتقاد و اعلام کرد که باید حملات اسرائیل علیه ملت فلسطین پایان یابد، زیرا عملکرد اردوی اسرائیل ضربۀ سخت به قوانین بین‌الملل می‌زند.

“نسل‌کشی‌ای که اسرائیل در غزه انجام می‌دهد، توهین به تمامی بشریت است. تاچه وقت مصئونیت از مجازات ادامه خواهد داشت و تا چند آزادی کامل برای کشتن ادامه دارد؟”

در همین حال، کشور آفریقای جنوبی در محکمه جهانی علیه اسرائیل، شکایت نسل کشی درج کرده و از این محکمه خواسته تا به اسرائیل دستور دهد که عملیات نظامی خود در غزه را متوقف کند.

حمایت‌های دوامدار در حالی از مردم فلسطین صورت می‌گیرد که در حملات اسرائیل برنوار غزه، از ۷ اکتبر تاکنون، ۲۱ هزار و ۵۰۷ نفر کشته و ۵۵ هزار و ۹۱۵ نفر نیز مجروح شده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA