ads

آمادگی عالمان کشورهای اسلامی برای همکاری با امارت اسلامی

هیئت عالمان کشورهای اسلامی در دیدار با ملا محمد حسن آخند، رییس الوزرای امارت اسلامی، اطمینان داده است که آماده‌ هرگونه همکاری در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با رهبری امارت اسلامی است.

جمشید مجددی
13 قوس 1402
آمادگی عالمان کشورهای اسلامی برای همکاری با امارت اسلامی

بر اساس یک اعلامیه‌ ارگ، رییس الوزراء با هیئت عالمان کشورهای اسلامی به رهبری داکتر علی قرداغی، دیدار کرده است.

ملا محمد حسن آخند، گفته که افغانستان با حوادث ناشی از زلزله‌، سیلاب‌ها و مشکلات اخراج مهاجران افغان مواجه است، اما مسئولان امارت اسلامی برای حل مشکلات در این بخش‌ها کار می‌کنند.

در همین حال این عالمان در دیدار با عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست‌الوزراء، اتحاد کشورها و جوامع اسلامی را در مسایل بین‌المللی ضروری خوانده و تاکید کردند که دولت‌های اسلامی تلاش کنند تا مسلمانان جهان متحد شوند.

حنفی از این عالمان خواسته که دستاوردهای امارت اسلامی را در زمینه تامین صلح و امنیت سراسری، از بین بردن فساد اداری، ممنوعیت کشت، تجارت و قاچاق مواد مخدر، جمع‌آوری و تداوی افراد معتاد به آن و جمع‌آوری گداها، به گوش جهانیان و مسلمانان برسانند.

گفتنی‌است که این هیئت عالمان کشورهای اسلامی، پنج‌شنبه گذشته وارد کابل شد و پیش از این با سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله و امیر خان متقی، وزیر امور خارجه نیز دیدار کرده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA