ads

آغاز کار بازسازی سرک ولسوالی چاهی از سوی مردم

باشندگان ولسوالی چاهی ولایت بلخ با هزینه مردمی کار بازسازی و جغل اندازی سرک 20 کیلومتری این ولسوالی را آغاز نمودند. آنان می‌گویند که رفت و آمد از این جاده از طرف زمستان دشوار می‌شود، از این رو آنان دست بکار شده‌اند تا قبل از فرارسیدن زمستان این سرک را باز سازی کنند. مقام‌های محلی در این ولسوالی اما می‌گویند که مشکلات این جاده را با مقام‌های ولایت بلخ شریک ساخته‌اند و این جاده در آینده به شکل اساسی ساخته خواهد شد.

عبداللطیف سهاک
13 قوس 1402
آغاز کار بازسازی سرک ولسوالی چاهی از سوی مردم

تعدادی از باشندگان ولسوالی چاهی ولایت بلخ با درک مشکلات سرک این ولسوالی، کار باز سازی آنرا با هزینۀ مردمی آغاز نمودند.

محمد اسماعیل،  یکی از باشندگان این ولسوالی می‌گوید که با فرا رسیدن فصل زمستان رفت و آمد از این جاده برای مردم بسیار دشوار می‌شود، به همین دلیل آنان بیش از چهارصد هزار افغانی را از نزد مردم جمع‌آوری کرده و کاری بازسازی و جغل اندازی این سرک را آغاز کردند.

“ساخت جاده صدقه جاریه است، چون مردم از آن عبور و مرور می‌کنند. به همین دلیل مردم خرسند هستند که در این کار سهم گرفتند.”

به گفتۀ آنان این جاده 20 کیلومتر طول دارد و ولسوالی چاهی را با ولسوالی دولت‌آباد  وصل می‌کند.

اختر محمد، یک تن دیگر از باشندگان این ولسوالی با ابراز خرسندی از آغاز کار این جاده، می‌گوید  هنگامی که والی بلخ به این ولسوالی سفر کرده بود، مشکلات این جاده با وی شریک شد، اما تاحال مقام‌های حکومتی در مورد  این جاده اقدام لازم را روی دست نگرفته است.

“مردم با خوشحالی پول جمع‌آوری کردند تا جاده ولسوالی شان را با دستان خود شان اعمار کنند.”

میر احمد، یکی دیگر از باشندگان این ولسوالی ضمن اینکه از مقام‌های محلی بلخ می‌خواهد که در قسمت ساخت و سازی اساسی این جاده اقدام نمایند، مشکل آب آشامیدنی مردم را نیز یادآوری می‌کند.

“در قسمت قیر ریزی همین سرک توجه مقام‌ها را خواهانیم. در زمینۀ آب آشامیدنی نیز مردم نیازمند همکاری مسئولان استند.”

با این حال، مقام‌های محلی در ولسوالی چاهی می‌گویند که مشکلات مردم را با والی بلخ شریک ساخته‌اند و وعده حل آن سپرده شده است.

مولوی قطب الدین، ولسوال چاهی می گوید:”در آینده نزدیک و در آغاز سال 2024 کار سرک‌های این ولسوالی را آغاز و تمام قریه‌ها را با ولسوالی و ولسوالی را با شهر وصل می‌سازیم.”

ولسوالی چاهی یکی از ولسوالی‌های تازه تاسیس ولایت بلخ است که پس از رویکار آمدن امارت اسلامی به ولسوالی‌های بلخ افزوده شد. حال مردم این ولسوالی خواهان عملی شدن پروژه‌های بازسازی و نوسازی در این ولسوالی هستند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA