ads

ادامۀ حمایت‌ها از مردم غزه پس از موج جدید حملات اسرائیل

مسلمانان در شماری از کشورها و در محکومیت دور جدید حملات اسرائیل علیه مردم غزه، راهپیمایی کردند. آنان که پرچم فلسطین را حمل می‌کردند، خواستار پایان جنگ و برقراری آتش‌بس دائمی در غزه شدند و حملات اسرائیل را نسل‌کشی خواندند. در همین حال، امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه گفته است که قتل غیرنظامیان فلسطینی برای اسرائیل امنیتی به ارمغان نخواهد آورد. وزیر امور خارجه امریکا اما با تاکید بر ادامه حمایت کشورش از اسرائیل، گفته است که امریکا در کنار اسرائیل خواهد ایستاد.

مسرور تابش
12 قوس 1402
ادامۀ حمایت‌ها از مردم غزه پس از موج جدید حملات اسرائیل

موج جدید حملات اسرائیل بر نوار غزه خشم شماری زیادی از مردم را در سراسر جهان در پی داشته و تجمعات اعتراضی در حمایت از مردم فلسطین، در شماری از کشورها بر پا شده‌ است.

هزاران تن از حامیان فلسطین روز شنبه در اعتراض به حملات اسرائیل بر غزه، برای هشتمین هفته متوالی در شهرهای مختلف انگلیس تظاهرات کردند.

مسلمانان امریکایی با تجمع در مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن، حمایت شان را از فلسطین اعلام کرده و خواستار برقراری آتش‌بس پایدار در نوار غزه شدند.

در اندونیزیا، پاکستان و ایران نیز مردم به جاده‌ها بر آمدند و با حمل شعارهایی چون؛ “به نسل‌کشی پایان دهید” و “در کنار غزه هستیم”، از فلسطین اعلام حمایت کردند.

از سوی دیگر امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه نیز به حمایت از مردم فلسطین پرداخته و گفته است که قتل غیرنظامیان فلسطینی برای اسرائیل امنیتی به ارمغان نخواهد آورد.

 وی در حاشیه اجلاس تغییرات اقلیمی در امارات گفت:”اگر قرار باشد امنیت اسرائیل به قیمت جان فلسطینی‌ها بدست آید، هیچ امنیت پایداری برای اسرائیل در منطقه وجود نخواهد داشت. مقامات اسرائیلی باید اهداف و هدف نهایی شان را از حملات بر غزه، با دقت بیشتری مشخص کنند.”

با این حال امریکا بر حمایت دوامدار از اسرائیل تأکید دارد و می‌گوید که گروه حماس سبب شده تا آتش‌بس تداوم پیدا نکند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا در امارات متحده عربی گفت:”درک اینکه چرا آتش‌بس به پایان رسید، مهم است. این توقف به خاطر حماس به پایان رسید. امریکا تلاش می‌کند فلسطینی‌ها کشور خود را داشته باشند و از اسرائیل در مسیر سرکوب گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنیم.”

گفتنی است که پس از پایان آتش‌بس 7 روزه، اسرائیل حملاتش را از هوا و زمین بر نوار غزه از سر گرفت و گروه‌های فلسطینی نیز مناطق هم‌سرحد با غزه را بمباران کردند و درگیری‌ها به شدت در غزه ادامه دارد.

این در حالی است که براساس گزارش سازمان ملل متحد، بیش از ۱۵ هزار فلسطینی از آغاز حملات اسرائیل در غزه کشته شده‌اند. ده‌ها هزار نفر نیز زخمی شده‌اند و تعداد زیادی هم مفقود هستند که بیش‌تر کشته شدگان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA