ads

نگرانی باشنده گان شهر مزارشریف از وجود گوشت‌های غیری صحی

باشنده گان شهر مزارشریف از وجود گوشت های غیر صحی در این شهر ابراز نگرانی می کنند واز مسئولان می‌خواهند که جلو فروش گوشت های غیر صحی را بگیرند.

عبداللطیف سهاک
9 قوس 1402
نگرانی باشنده گان شهر مزارشریف از وجود گوشت‌های غیری صحی

با این حال، مسؤلان امارت اسلامی در ولایت بلخ می گویند ، در بازار های شهر مزارشریف گوشت های فاسد از سوی برخی  قصابان به فروش می رسد و آنها تلاش دارند تا جلو آنرا بیگرند .

مولوی شمس الله خالد ، رییس زارعت آبیاری و مالداری ولایت بلخ می گوید ، یک کمیسیون دراین مورد تعیین شده و در  همکاری با نهاد های مختلف مانند؛ ریاست صحت عامه ، ریاست زراعت و شاروالی از سطح  شهر مزارشریف صدها کیلوگرام گوشت و جگر  فاسد شده حیوانات را جمع آوری و آنرا حریق و نابود کرده اند.

“هرهفته به طوری میانگین 250 کیلوگرام گوشت و جگر فاسد شده را نابود می‌سازند و ما به چشم سر می‌بینیم که اینجا گوشت و حگر فاسد حریق ونابود می شود. “

به گفته رییس زارعت آبیاری و مالداری ولایت بلخ ، باقصابانی که دوباره اقدام به فروش گوشت فاسد شده و غیری صحی کنند، با آنها برخورد قانون صورت خواهد گرفت.

مسؤلان شاروالی مزارشریف از مردم می خواهند تا از خرید گوشت های بدون تاپه و تایید ناشده مسلخ اجتناب کنند.

عطاءالله اسماعیل خیل،  مسؤل مسلخ شهر مزارشریف می‌گوید، شماری از قصابان، بدون اجازه مسلخ حیوانات مریض را ذبح و گوشت آنرا به فروش می رسانند که این کار باعث بیماری های مختلف در میان مردم می شود .

“بالای هم وطنان خود صدا می کنیم که گوشت های بدون لیبل و بدون تاپه مسلخ را خریداری نکنند ، و گوشتی که تاپه مسلخ را نداشته باشد آن گوشت مشکل داشته واز خرید آن اجتناب کنند.”

در همین حال، قصابان نیز وجود گوشت های فاسدشده و غیری صحی در بازار انکار را می پذیرند، اما می گویند که گاهی گوشت ها به دلیل نگهداری آن در دکان ها باعث فاسد شدن آن می شود.

جمعه نظر،  کلانتر قصابان می گوید،  برخی از قصابان غیری مسلکی  دست به فروش گوشت های غیری صحی در بازار می زنند.

“ما تعهد می نمایم که پس از این روز به روز وضعیت خوب می شود، و ما گوشت های صحی را در آینده در بازار عرضه می نمایم.”

شهروندان شهرمزارشریف در حالی از وجود گوشت های فاسد شده و غیری صحی ابراز نگرانی می‌کنند که در گذشته نیز چندین بار قصابان این شهر،  به اتهام فروش گوشت اسپ  نیز بازداشت شده بودند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA