ads

کمک سازمان ملل با مهاجران اخراج شده از پاکستان

مارتین‌گریفتس، معاون سرمنشی سازمان ملل متحد و هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری این سازمان از کمک 10 میلیون دالری با مهاجرین اخراج شده از پاکستان خبر داده است. به گفتۀ وی، تاکنون بیش از سه صد هزار مهاجر افغان از پاکستان بازگشتانده شده‌اند.

کلید
1 قوس 1402
کمک سازمان ملل با مهاجران اخراج شده از پاکستان

با آغاز روند اخراج اجباری مهاجران افغان از پاکستان، تلاش‌ها به هدف مدیریت این بحران از سوی  امارت اسلامی و جامعه جهانی‌آغاز شده است.

به تازگی مارتین‌گریفتس، معاون سرمنشی سازمان ملل متحد و هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری این سازمان از کمک 10 میلیون دالری با مهاجرین اخراج شده از پاکستان خبر داده است.

با این حال بلال کریمی، معاون سخنگوی امارت اسلامی می‌گویدکه اخراج مهاجران افغان ازسوی پاکستان، به‌خصوص همزمان با فرا رسیدن فصل سرما غیر عادلانه است.

وی همچنان می‌افزایدکه نیاز است تاجران و سازمان‌های بین‌المللی کمک‌رسان، در مدیریت این بحران امارت اسلامی را کمک کنند.

“برای رسیدگی بهتر به این مهاجران‌،کمیته‌های مختلفی ایجاد شده و عملا در ساحه کار شان را آغاز کرده‌اند. سهولت‌های لازم که شامل خیمه، آب و غدا و سایر نیازمندی‌ها می‌باشد، برای این مهاجران برگشتانده شده فراهم شده است. اما امیدوار هستیم که تاجران و سازمان‌های بین‌المللی نیز ما را در این ماموریت کمک کنند.”

با این حال مسئولان وزارت اقتصاد از تلاش‌ها در جهت انسجام کمک‌ها و مؤثر ساختن آن برای بازگشت داده شدگان خبر می‌دهند.

عبدالرحمن‌حبیب، سخنگوی این وزارت در مورد می‌گوید:”وزارت اقتصاد برای جلب وجذب کمک‌های بیشتر به مهاجران اخراج شده از پاکستان و چگونگی مؤثریت آن، با نهادهای بین المللی ، سفیران کشورهای مختلف، تاجران، صرافان و سایر نهادهای خیریه داخلی جلسات منظم داشته که عملا آنان کمک‌های شان را آغاز کرده‌اند.”

اما آیا این بازگشت داده شدگان از کمک‌هایی که برای شان صورت گرفته، راضی می‌باشند؟

شاه‌سوار، یکتن از این بازگشت داده شدگان می‌گوید:”از فراهم شدن سهولت‌ها که برای ما آماده شده است، بسیار راضی هستیم، زیرا هرنوع امکانات را  برای ما در نظرگرفته‌اند.”

هجرت‌الله که 4 سال عمر خود را در مهاجرت گذشتانده و در میان اخراج شدگان است، از کمک‌هایی که تاکنون برای آنان صورت گرفته راضی است.

” امارت اسلامی همه سهولت‌ها را برای ما در نظر گرفته است و ما صد درصد از این کمک‌ها خوش هستیم.”

براساس گزارش‌ها، اکثر افراد که از پاکستان اخراج شده‌اند، زنان و کودکان هستند و تقریبا ۲۴ در صد آنان را کودکان زیر پنج سال و ۶۰ درصد آنان را کودکان و نوجوانان زیر ۱۷ سال تشکیل می‌دهند.

در همین حال سازمان صحی جهان اعلام کرده است که این نهاد و شرکایش تا ۱۴ نوامبر سال جاری، با ۵۱ هزار و ۴۹۴ بازگشت‌داده شده، خدمات صحی ارائه کرده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA