ads

ذبیح‌الله مجاهد: زمینه‌های کاری را برای  فارغ التحصیلان فراهم می‌کنیم

شماری از فارغ التحصیلان پوهنتون‌ها می‌گویند که به دلیل نبود فرصت های کاری، نگران آینده شان می‌باشند. به گفتۀ آنان، حکومت باید برای جوانانی که از پوهنتون‌ها فارغ می‌شوند، شرایط کاری را  فراهم سازد. با این حال ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی اطمنیان می‌دهد که تعداد زیادی از فارغان در ادارات دولتی جذب خواهند شد.

گلیئ
30 عقرب 1402
ذبیح‌الله مجاهد: زمینه‌های کاری را برای  فارغ التحصیلان فراهم می‌کنیم

نبود کار یکی از اساسی‌ترین مشکلات مردم، به‌خصوص قشر تحصیل کرده می‌باشد. شماری از جوانانی که تازه از پوهنتون‌های کشور فارغ شده‌اند، می‌گویند که نگران آینده شان هستند، زیرا برای آنان فرصت‌های کاری وجود ندارد.

احمدشاه، باشنده ولایت لوگر و فارغ التحصیل از پوهنتون کابل در مورد می‌گوید:”من تازه از رشته ادبیات پوهنتون کابل فارغ شده ام. از حکومت می‌خواهم که برای من و هزاران محصل دیگر فرصت‌های کاری را فراهم سازد تا یک لقمه نان حلال برای خود و خانواده خود پیدا کنیم.”

کشمیرخان احمدزی، یکی دیگر از این فارغ تحصیلان نیز خواست مشابه دارد.

اومی‌گوید:”بعد از فراغت، اکنون در تلاش پیدا کردن کار هستم و از حکومت می‌خواهم که برای جوانان تحصیل کرده امکانات کاری را مساعد سازد.”

اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی اطمنیان می‌دهد که تعداد زیادی از فارغان در ادارات  دولتی جذب خواهند شد.

“امارت اسلامی در این راستا توجه جدی دارد . وزارت تحصیلات عالی با سایر وزارت‌خانه‌ها برای جذب و استخدام فارغ التحصیلان هماهنگی کرده است و بعضی وزارت خانه‌ها حتی قرادادهایی را هم عقد کرده اند تا تعداد زیادی از فارغان پوهنتون‌ها را مطابق به استعدادهای شان به کار بگمارند.”

از سویی هم مسئولان در وزارت کار امور اجتماعی از آغاز کار روی طرح و پالیسی‌ها خبر می‌دهند که با تطبیق آن شرایط کاری برای فارغ التحصیلان فراهم خواهد شد.

سمیع‌الله ابراهیمی، سخنگوی این وزارت در مورد می‌گوید:” ادارات دولتی قادر به جذب همه افراد بیکار نخواهند بود. بناء ما تلاش داریم تا با ایجاد سهولت‌ها و تقویت سکتور خصوصی،‌ برای فارغ التحصیلان، بر اساس رشتۀ آنان  زمینه‌های کار را فراهم سازیم.”

در حالی از نبود فرصت‌های کاری برای قشر تحصیل کرده کشور و تلاش‌ها برای رفع این مشکل خبر داده می‌شود که سالانه هزاران تن از پوهنتون‌های دولتی و غیر دولتی فارغ می‌شوند، اما به گفتۀ آگاهان امور اقتصادی، تعداد زیادی از این جوانان به دلیل نبود امکانات کاری در داخل کشور، راهی کشورهای همسایه می‌شوند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA