ads

باشندگان مزارشریف: برای ما نان نه، کار بدهید

شماری از باشندگان شهر مزار شریف از نهادهای امداد رسان می‌خواهند که به‌جای توزیع مواد غذایی به خانواده‌هایی که ضرورت نداشته باشند، به ساخت وساز کوچه‌ها و سرک‌های شهر توجه کنند. آنان این خواست شان را پس تکمیل شدن کانکریت‌ریزی 6 کوچه در ناحیه دهم شهر مزارشریف مطرح می‌کنند. مسئولان تمویل کننده می گویند تلاش دارند تا در بخش های مختلف برای مردم زمینه کار را فراهم سازند.

عبداللطیف سهاک
30 عقرب 1402
باشندگان مزارشریف: برای ما نان نه، کار بدهید

با تکمیل شدن کانکریت‌ریزی سرک سجادیه-علی‌چوپان در ناحیه دهم شهر مزارشریف، از سوی برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP)، برخی از باشندگان این شهر از نهادهای کمک‌رسان خارجی و داخلی می‌خواهند که به‌جای توزیع کمک‌های غذایی برای افرادی که نیاز نداشته باشند، در زمینۀ اشتغال‌زایی و کارهای زیربنایی توجه کنند.

صادق احمدی یکی از باشندگان ناحیه دهم این شهر می‌گوید:”باید برای ما زمینۀ کار فراهم شود، لازم نیست که ما را گدا ببار بیاورند و یک بوجی آرد ویا یک کیلو روغن برای ما بدهند، زیرا ما توان کار را داریم.”

محمد صابر، دیگر باشنده مزار شریف می‌گوید که از طریق ساخت وساز جاده‌ها و کوچه‌ها، برای صدها جوان زمینۀ کار فراهم می‌شود و نهادهای کمک‌کننده باید به چنین برنامه‌های شان ادامه دهند:”برای جوانان ما کار فراهم شده بود، چون جوانان روزانه 500 افغانی کار می‌کردند.”

درعین حال محمد یوسف، دیگر باشنده این شهر می‌گوید:”این سرک عمومی است که باکیفیت خوب کار شده و چند سرک فرعی دیگر هم با این سرک وصل شده است. قبل از این، این سرک آب و گل داشت و کسی از روی آن عبور و مرور نمی‌توانست.”

با این حال مسئولان ساحوی برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) در ولایت بلخ می‌گویندکه به تازگی کار کانکریت‌ریزی حدود دو کیلومتر سرک عمومی را با پنج کوچه فرعی، در ناحیه دهم شهر مزار شریف تکمیل و به بهره برداری سپرده‌اند.

وهیب ‌ایرانی، یکی از مسئولان این اداره می‌گوید که سازمان ملل متحد در کنار فراهم سازی کمک‌های مواد غذایی برای مردم فقیر، با راه‌اندازی برنامه‌های زیربنایی زمینۀ کار را برای مردم  نیز فراهم می‌کند.

“کار ساخت این سرک و کوچه‌های فرعی در ناحیه دهم شهر مزارشریف، بیش از 12 میلیون افغانی هزینه برداشته و طول این جاده نزدیک به دو کیلومتر است.”

باشندگان شهر مزارشریف در حالی خواهان فراهم سازی زمینۀ کار برای مردم استند که براساس آمارهای نهادهای بین‌المللی، از هر دو افغان یک تن آنان در بیکاری و فقر بسر می‌برند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA