ads

توقیف کشتی اسرائیلی از سوی انصارالله یمن

خبرگزاری اسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های امریکایی گزارش داده که جنبش انصارالله یمن یک کشتی اسرائیلی را متوقف کرده و کنترول آنرا بدست گرفته ‌است. نیروهای مسلح یمن با انتشار بیانیه‌ی توقف این کشتی را تایید کرده و گفته‌اند که به خاطر تجاوز اسرائیل بر غزه، تمامی کشتی‌های اسرائیل را هدف قرار می‌دهند. دانیل هاگاری، سخنگوی اردوی اسرائیل این اقدام را بسیار خطرناک توصیف کرده، اما گفته است که هیچ شهروند اسرائیل در این کشتی نبوده.

مسرور تابش
29 عقرب 1402
توقیف کشتی اسرائیلی از سوی انصارالله یمن

شام یک شنبه نیروهای وابسته به جنبش انصارالله یمن یک کشتی اسرائیلی را در دریای سرخ توقف و کنترول آنرا به دست گرفتند. رسانه‌های اسرائیلی خبر توقیف این کشتی را تایید کرده و گزارش کرده‌اند که این کشتی متعلق به فردی بانام رامی اونگر، فرد نزدیک به سازمان جاسوسی اسرائیل(موساد) است.

در گزارش‌ها آمده است که ۵۲ نفر سرنشینان این کشتی بوده که همه بازداشت شده‌اند.

جنبش انصارالله یمن با انتشار یک بیانیه توقیف این کشتی را تایید کرده و اعلام کرده‌ که نیروهای این جنبش این اقدام را به‌خاطر مسئولیت دینی و اخلاقی شان در برابر تجاوز اسرائیل بر نوار غزه انجام داده‌اند.

این جنبش افزوده که تمامی کشتی‌های اسرائیلی را پس از این هدف قرار خواهد داد.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این مورد گفت:”نیروهای دریایی یمن این کشتی اسرائیلی را به‌سوی سواحل یمن هدایت کردند. به تمامی کشتی‌ران‌های دشمن(اسرائیلی) یا کشتی‌هایی که با اسرائیل داد و ستد داشته باشند، مجدداً هشدار می‌دهیم که این کشتی‌ها اهداف مشروع نیروهای مسلح ما خواهد بود.”

در بیانیه گفته شده که عملیات‌های نظامی نیروهای یمنی تا زمانی ادامه می‌یابد که  اسرائیل حملاتش را بر غزه ادامه دهد.

اسرائیل این اقدام را محکوم کرده و دفتر بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسرائیل مدعی شده که ایران عامل توقیف این کشتی به شمار می‌رود.

از سوی دیگر دانیل هاگاری، سخنگوی اردوی اسرائیل در واکنش به توقیف کشتی اسرائیلی توسط نیروهای یمن، گفته است که این اقدام بسیار خطرناک است و عواقبی در پی خواهد داشت.

“این کشتی با خدمه‌های غیر نظامی بین‌المللی، ترکیه را به مقصد هند ترک کرده و هیچ اسرائیلی در آن حضور ندارد. این اقدام بسیار خطرناک است و عواقبی در پی خواهد داشت.”

در همین حال، جنبش جهاد اسلامی فلسطین عملیات نیروهای مسلح یمن در حمایت از مقاومت فلسطین را استقبال کرده است.

آگاهان می‌گویند که این اقدام نیروهای یمن سبب خواهد شد که جنگ دریایی نیز میان حامیان فلسطین و اسرائیل دربگیرد و اوضاع بیشتر از این متشنج گردد.

این در حالی است که تاکنون امریکا و ایران که به عنوان حامیان اصلی اسرائیل و حماس شناخته می‌شوند، واکنشی نشان نداده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA