ads

توقف فاجعه انسانی در غزه؛ خواست محمود عباس از جو بایدن

محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین از جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا خواسته است که برای توقف فاجعه انسانی در غزه اقدام کند. عباس در یک  بیانیه تلویزیونی گفته که جنایات اسرائیل از تصور انسانی فراتر رفته و باید جلو آن گرفته شود. این درحالی است که امریکا عمده‌ترین حامی اسرائیل در جنگ غزه است.

مسرور تابش
28 عقرب 1402
توقف فاجعه انسانی در غزه؛ خواست محمود عباس از جو بایدن

محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در یک بیانیه تلویزیونی خطاب به جو بایدن، رییس جمهور امریکا از وخامت اوضاع در کرانۀ باختری هشدار داده و خواهان توقف فوری نسل‌کشی در غزه شده است.

“با توجه به اینکه بایدن دارای یک جایگاه بین‌المللی و تأثیر زیادی بر اسرائیل است، وی مسئولیت ویژۀ برای توقف فوری تجاوزگری اسرائیل در غزه و کمک‌رسانی به ملت محاصره شده ما در نوار غزه دارد.”

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود که جنایات اسرائیل از تصور انسانی فراتر رفته و باید جلو آن گرفته شود.

در همین حال جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا در مقالۀ خود که از سوی واشنگتن‌پست نشر شده، نوشته است که در راستای برقراری صلح در غزه و کرانۀ باختری، باید یک ساختار حکومتی واحد تشکیل و این منطقه در نهایت تحت کنترول تشکیلات خودگردان فلسطین قرار بگیرد.

آقای بایدن افزوده که اداره وی تمام تلاشش را می‌کند تا صلح میان فلسطین و اسرائیل برقرار گردد و آرامش به خاور میانه باز گردد.

با این حال یک مقام حماس با اشاره به وارد کردن تلفات سنگین به نیروهای اسرائیل، گفته است که این گروه به مقاومت خود  ادامه می‌دهد.

اسامه حمدان، از رهبران ارشد گروه حماس در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی که در بیروت برگزار شد گفت:” ما دولت امریکا را مسئول کامل جنایات اسرائیل در نوار غزه می‌دانیم و این جنایات بدون بایدن و سکوت بین‌المللی اتفاق نمی‌افتاد. تداوم سکوت بین‌المللی در برابر اسرائیل در غزه امور را به سمت و سویی می‌برد که هیچ کسی انتظارش را ندارد و نمی‌توان اوضاع را کنترول کرد.”

این در حالی است که به گفتۀ مقامات فلسطینی، از 7 اکتوبر تاکنون حداقل 12 هزار نفر از جمله 5 هزار کودک در اثر حملات اسرائیل بر نوار غزه کشته شده‌اند و با وجود تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس، نبردها همچنان ادامه دارد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA