ads

افتتاح بازار تعیین قیمت غله از سوی تاجران در شمال کشور

بازار تعیین قیمت(بولی) غله به خصوص آرد در ولایت بلخ به هدف جلوگیری از احتکار افتتاح گردید. به گفتۀ مسئولان، با آغاز این بازار نرخ آرد و دیگر غله جات تحت کنترول قرار گرفته و این کار به نفع مردم و امارت اسلامی است. معاون والی  بلخ در محفل افتتاح این بازار به تاجران اطمینان داد که امنیت آنها تامین و سهولت‌های لازم برای آنها فراهم خواهد شد.

عبداللطیف سهاک
28 عقرب 1402
افتتاح بازار تعیین قیمت غله از سوی تاجران در شمال کشور

بازار بولی(تعیین قیمت) آرد و دیگر غله‌جات امروز به هدف ایجاد سهولت برای تاجران، در ولایت بلخ  افتتاح شد.

مصطفی مومند، یکی از تاجران بلخ می‌گوید که با ایجاد این بازار از احتکار غله در شمال کشور جلوگیری خواهد شد.

“در سطح کشور اولین بار است که بازار بولی آرد در ولایت بلخ افتتاح شده است. ایجاد این بازار هم برای مردم منفعت دارد و هم برای امارت اسلامی، چون در اینجا قیمت غله  تحت کنترول خواهد آمد.”

در همین حال مسئولان اتاق تجارت و صنایع ولایت بلخ می‌گویند، ایجاد این بازار نشان دهنده آن است که برای تاجران زمینۀ کار فراهم و از آنها حمایت صورت می‌گیرد.

اسدالله اسدی، رییس اتاق تجارت و صنایع می‌گوید:”ایجاد چنین مارکیت‌های تجارتی یک دریچه امید برای تاجران افغان است. برای تاجرانی که می‌خواهند دوباره به کشور برگردند یک امیدواری ایجاد می‌شود.”

تاجران بلخ اما از امارت اسلامی می‌خواهند که در تامین امنیت آنان تلاش بیشتر به خرچ دهند.

یوسف شهباز، ریس اتحادیه غله‌جات بلخ می‌گوید:” امنیت ما تامین است، اما باز هم از امارت اسلامی خواهش می‌کنیم که به امنیت جان و مال تاجران توجه بیشتر نماید.”

این درحالی است که مسؤلان در ولایت بلخ اطمینان می‌دهندکه به خاطر تامین امنیت جان و مال تاجران، همیشه تلاش می‌نمایند.

نورالهادی ابوادریس، معاون والی بلخ می‌گوید:”امروز افتخار داریم که امنیت تامین و مدیریت لازم موجود است تا تاجران ما به کار خود ادامه دهند.”

بازار بولی آرد و غله جات در مزارشریف در حالی ایجاد می‌شود که مردم همیشه از عدم کنترول قیمت آرد و دیگر مواد اولیه شکایت دارند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA