ads

قربانیان غزه از ۱۲ هزار تن فراتر رفت

بخش رسانه‌های جنبش حماس اعلام کرده که در اثر حملات هوایی و زمینی اسرائیل بر نوار غزه، تاکنون بیش از ۱۲هزار فلسطینی کشته و 32 هزار  نفر زخمی شده‌اند. حماس افزوده که 4 هزار و 650 کودک و 3 هزار و 145 زن شامل جان باختگان می‌باشند و بیش از 3 هزار نفر دیگر نیز مفقود اند.

مسرور تابش
27 عقرب 1402
قربانیان غزه از ۱۲ هزار تن فراتر رفت

جنگ میان اسرائیل و فلسطین امروز وارد چهل‌ودومین روزش شد و با وجود تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس، نبردها همچنان ادامه دارد.

طی این مدت اسرائیل از هوا و زمین غزه را زیر حمله قرار ده که براساس معلومات بخش رسانه‌های جنبش حماس، از آغاز حمله اسرائیل برغزه تاکنون بیش از ۱۲هزار فلسطینی کشته و 32 هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

منبع افزوده که در میان کشته شده‌ها 4 هزار و650 کودک و 3 هزار و 145 زن می‌باشند. همچنین 3600 فلسطینی دیگر نیز لادرک هستند.

ابوعبیده، سخنگوی حماس در یک پیام صوتی گفته که این گروه به نبرد علیه رژیم اسرائیل ادامه خواهد داد و انتقام کشته شدگان غزه را خواهد گرفت.

“ما در برابر رژیمی می‌‌جنگیم که اطفال و خانم‌ها را می‌کشد و شفاخانه‌ها، مکتب‌ها و منازل مسکونی مردم را  بمباران می‌کند. مجاهدین ما به جنگ در برابر این گروه بی‌رحم ادامه خواهد داد و انتقام خون برادران و خواهران شان را خواهند گرفت.”

در همین حال مصر برای تداوی زخمی‌های غزه اعلام آمادگی کرده تا از تلفات بیشتر غیرنظامیان جلوگیری گردد، زیرا شفاخانه‌های فلسطین در شرایط بسیار بدی قرار دارد.

داکتر خالد عبدالغفار، وزیر صحت مصر در مصاحبه با سی ان ان گفته است:”ما آماده‌ایم که زخمی‌های غزه، به‌خصوص کودکان را تداوی کنیم، زیرا شفاخانه‌ها در فلسطین وضعیت مساعدی ندارند و این موضوع ممکن است سبب تلفات بیشتر شود.”

این در حالی است که اخیراً اسرائیل شفاخانه‌ها را در غزه مورد هدف قرار داده و بیماران در نبود آب‌، برق و غذا در شرایط بسیار بدی قرار دارند.

گفتنی است که جنبش حماس به تاریخ 7 اکتوبر عملیات گسترده‌ای را با نام «طوفان‌الاقصی» در خاک اسرائیل انجام داد و اسرائیل پس از آن از هوا و زمین نوار غزه را زیر آتش قرار داده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA