ads

احتمال آتش‌بس 5 روزه برای تبادل اسیران بین اسرائیل و حماس

روزنامه واشنگتن پست مدعی شده است که قرار است آتش بس 5 روز در غزه بر قرار شود و طی این مدت حماس و اسرائیل، با میانجیگری قطر و مصر اسیران را تبادله کنند. گفته می‌شود که اسرائیل نزدیک به 100 زن و کودک فلسطینی را آزاد خواهد کرد و احتمالا اسیران فلسطینی کمتر از این باشد. در همین حال آنتونیو گوترش، سرمنشی سازمان ملل متحد یکبار دیگر خواستار آتش‌بس فوری میان اسرائیل و حماس شده و هشدار داده است که نوار غزه در حال تبدیل شدن به گورستان کودکان است.

مسرور تابش
24 عقرب 1402
احتمال آتش‌بس 5 روزه برای تبادل اسیران بین اسرائیل و حماس

براساس گزارش‌ها، احمال دارد اسرائیل و حماس در زمینه تبادل اسیران به توافقی دست یابند و این روند طی یک آتش‌بس 5 روزه اجرا خواهد شد.

به گزارش واشنگتن پُست، حماس به مقامات قطری که میانجی‌گری مذاکرات آزادی اسیران را انجام می‌دهند، از آمادگی برای تبادل 70 زن و کودک اسیر در ازای آتش‌بس پنج روزه سخن گفته‌است.

ابوعبیده، سخنگوی حماس در یک فایل صوتی در این مورد چنین وضاحت داده است:”برادران ما در قطر، برای آزادی اسیران دشمن، بشمول زنان و کودکان در مقابل آزادی ۲۰۰ کودک و ۷۵ زن فلسطینی، تلاش‌های زیادی انجام داده‌اند. دشمن خواستار آزادی ۱۰۰ اسیر در غزه است و ما به میانجی‌ها اعلام کردیم که طی آتش‌بس ۵ روزه در غزه، می‌توانیم اسیران را آزاد کنیم.”

سخنگوی حماس تبادل اسیران را را مشروط به توقف درگیری‌ها و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به سراسر نوار غزه اعلام کرده است.

همچنان یک مقام اسرائیلی به واشنگتن پُست گفته که توافق نزدیک است و ممکن است ظرف چند روز اعلام شود.

در همین حال آنتونیوگوترش، سرمنشی سازمان ملل متحد یکبار دیگر خواستار آتش‌بس فوری میان اسرائیل و حماس شده و هشدار داده است که نوار غزه در حال تبدیل شدن به گورستان کودکان است.

“ما برقراری عاجل آتش‌بس بشردوستانه و احترام همه طرف‌ها به قوانین بین‌المللی بشردوستانه را می‌خواهیم. هیچ‌یک از طرف‌ها در درگیری مسلحانه، بالاتر از قوانین بین‌المللی بشردوستانه نیست.”

این درحالی است که نیروهای اسرائیل گفته‌اند که کنترل پارلمان حماس و دیگر نهادها را در شهر غزه بدست گرفته اند.

زمزمه‌های آتش‌بس میان اسرائیل و حماس در حالی شنیده می‌شود که شمار کشته شده‌ها از اثر ادامه حملات اسرائیل بر نوار غزه، تاکنون به بیش از 11 هزار و 500 نفر رسیده‌ است. از سوی دیگر مقامات فلسطینی می‌گویند که 179 نفر به دلیل محاصره اسرائیلی‌ها، در حیاط شفاخانه الشفا دفن شده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA