ads

جلسه شورای امنیت در مورد حمله اسرائیل بر غزه به نتیجه‌ای نرسید

شورای امنیت سازمان ملل متحد صبح امروز به درخواست امارات متحده عربی در مورد جنگ اسرائیل و حماس تشکیل جلسه داد. لانا زکی نسیبه، نماینده امارات متحده عربی از تمامی طرف‌های درگیر خواست که برای آتش‌بس فوری و پایان جنگ در نوار غزه تلاش کنند. امریکا اما با برقراری آتش‌بس در غزه مخالفت کرد و جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات شورای امنیت ملی این کشور گفت که آتش‌بس در حال حاضر به نفع حماس است.

مسرور تابش
9 عقرب 1402
جلسه شورای امنیت در مورد حمله اسرائیل بر غزه به نتیجه‌ای نرسید

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد صبح امروز به درخواست امارات متحده عربی، در مورد جنگ اسرائیل و حماس جلسه اضطراری برگزار کرد.

لانا زکی نسیبه، نماینده امارات متحده عربی در این نشست بر آتش‌بس فوری تاکید کرده و گفت:”درخواست خود برای آتش‌بس فوری در غزه را تکرار می‌کنیم.”

ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد نیز بر اهمیت آتش‌بس فوری، رسیدگی به وضعیت غزه، حفاظت از غیرنظامیان، ارسال کمک‌های بشردوستانه و جلوگیری از فجایع انسانی در نوار غزه تاکید کرد.

نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد گفت:”راه‌حل مسالمت‌آمیز برای پایان درگیری بین حماس و اسرائیل در حال از بین رفتن است. از همه طرف‌ها می‌خواهیم که فورا درگیری را متوقف کنند. امیدوارم امریکا با جدیت نگرش مسئولانه‌ای اتخاذ کرده و با اعضای شورا همکاری کند.”

امریکا اما آتش‌بس را در شرایط کنونی به نفع حماس می‌داند و می‌گوید که این تصمیم درست نیست.

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات شورای امنیت ملی امریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت:”ما معتقد نیستیم که در حال حاضر آتش‌بس تصمیم  درستی باشد. ما معتقدیم که آتش‌بس در حال حاضر به نفع حماس است.”

گفتنی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون در صدور قطعنامه در رابطه به جنگ اسرائیل و حماس ناکام مانده است و همچنان نشستی به میزبانی مصر نیز نتیجۀ در پی نداشته و درگیری‌ها در نوار غزه ادامه دارد.

حمله‌های اسرائیل بر غزه پس از حمله‌های راکتی هفتم اکتوبر حماس بر اسرائیل آغاز شد و براساس معلومات وزارت صحت فلسطین، در اثر حمله‌های اسرائیل بر غزه، تاکنون بیش از هشت هزار و 300 فلسطینی، بشمول حدود سه هزار و 400 کودک جان باخته‌اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA