ads

جمع‌آوری ده‌ها میل سلاح از ولایت بلخ در شش ماه

مسئولان قوماندانی امنیه ولایت بلخ از کشف وضبط ۲۰۰ میل سلاح مختلف النوع در شش ماه گذشته در این ولایت خبر می‌دهند. آنان می گویند که در یک هفته گذشته 33 میل سلاح مختلف را از منازل سیاسیون مربوط به حکومت گذشته نیز کشف و ضبط کرده‌اند.

عبداللطیف سهاک
8 عقرب 1402
جمع‌آوری ده‌ها میل سلاح از ولایت بلخ در شش ماه

مسئولان قوماندانی امنیه ولایت بلخ می گویند که طی شش ماه گذشته صدها میل سلاح مختلف‌النوع را از این ولایت کشف و ضبط نموده‌اند. به گفتۀ آنان، این سلاح و مهمات از ولسوالی‌ها و مرکز این ولایت جمع‌آوری شده است.

عطامحمد بلال، مدیر مبارزه با تروریزم قوماندانی امنیه بلخ می‌گوید که تنها در یک هفته گذشته 33 میل سلاح از منازل سیاسیون مربوط به حکومت گذشته کشف و ضبط شده است.  

“سلاح هایی‌که بدست پولیس افتاده است، شامل 21 میل کلاشینکوف و 11 میل تفنگچه است که در منازل سیاسیون مربوط به حکومت گذشته نگهداری می‌شد. در شش ماه گذشته ما 200 میل سلاح مختلف را از نزد افراد غیری مسئول کشف و ضبط نمودیم.”

در همین حال محمد آصف وزیری، سخنگوی قومندانی امنیه ولایت بلخ از کسانی‌که سلاح در منازل شان داشته باشند، می‌خواهد که سلاح‌های شان را تسلیم نمایند، درغیر آن صورت با برخورد قانونی روبه‌رو خواهند شد.

“هرکسی که سلاح در منزل دارد، آنرا تسلیم نماید. در صورتی که سلاح شان را تسلیم نکند، با برخورد جدی نیروهای امنیتی روبه‌رو خواهد شد.”

مسئولان امنیتی هرچند از جمع آوری اسلحه از نزد سیاسیون حکومت گذشته و افراد غیر مسئول خبر می‌دهد، اما در مورد هویت آن افراد معلومات ارائه نمی‌دهد. سیاسیونی که متهم به نگهداری اسلحه می‌باشند نیز تاکنون در این مورد اظهار نظر نکرده‌اند.  

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA