ads

رشد صنعت گردشگری در ولایت غور

مسئولان در ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت غور می‌گویند که در سال جاری بازدید گردشگران داخلی و خارجی از این ولایت افزایش یافته است. آنان واضح می‌سازند که از آغاز سال جاری خورشیدی تاکنون علاوه‌بر گردشگران داخلی، 120 گردشگر خارجی از اماکن تاریخی این ولایت دیدن کرده‌اند. درهمین حال شماری از باشند‌گان این ولایت خواهان توجه بیشتر مسئولان به حفاظت و مرمت آثار باستانی می‌باشند.

رقیه حسینی
4 میزان 1402
رشد صنعت گردشگری در ولایت غور

مسئولان در ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت غور می‌گویندکه بازدید گردشگران داخلی و خارجی در سال روان خورشیدی از اماکن تاریخی این ولایت افزایش چشمگیری داشته است.

عبدالحی زعیم، رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت غور می‌گویدکه در جریان 6 ماه اول سال جاری علاوه‌بر گردشگران داخلی، حدود 120 گردشگر خارجی نیز از اماکن تاریخی این ولایت دیدن نمودند.

“بازدید گردشگران نسبت به گذشته افزایش یافته، به‌خاطری‌که حال هیچ مشکل امنیتی وجود ندارد. ساحه باستانی منار جام یک ساحه بسیار مهم برای گردشگران است.”

در همین حال شماری از کارشناسان فرهنگی ولایت غور می‌گویند که حضور گردشگران خارجی باعث رشد صنعت گردشگری و اقتصاد در این ولایت خواهد شد.

عبدالقیوم وزیری، یکی از این کارشناسان می‌گوید که برای رشد صنعت گردشگری، باید به مرمت و بازسازی آثار باستانی توجه صورت گیرد.

“اگر به آثار باستانی توجه صورت گیرد، ما شاهد ماند‌گار شدن تاریخ پر عظمت گذشته ولایت غور خواهیم بود. توجه به آثار باستانی می‌تواند آنرا از ویران شدن در امان نگهدارد.”

از سویی هم شماری از باشند‌گان  ولایت غور با خرسندی از افزایش گردشگران داخلی و خارجی در این ولایت، خواستار توجه بیشتر حکومت به آثار باستانی می‌باشند.

نجیب‌الله نظری، یکی از باشند‌گان این ولایت می‌گوید که اکنون بناهای تاریخی، به‌خصوص منار جام، به دلیل عدم توجه در آستانه‌ی فروپاشی قرار دارد.

“خواست ما از ریاست اطلاعات و فرهنگ این است که فضای آرامی ایجاد کنند تا گردشگران بیشتری به این ولایت سفر کنند. اهمیت ولایت غور از این طریق به جهان آشکار شده و منار جام از فروپاشی نجات خواهد یافت.”

گفتنی است که در سال‌های اخیر فعالان و باشندگان ولایت غور مکررا از بی‌توجهی مسئولان به اماکن تاریخی این ولایت انتقاد کرده‌اند. آنان همواره نگرانی شان را از فروپاشی این اماکن، به‌خصوص منارجام بیان کرده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA