ads

موافقت بایدن به فرستادن راکت‌های دوربرد به اوکراین

رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اندکه ایالات متحده به فرستادن راکت‌های دوربرد اتاکمز به اوکراین موافقت کرده است. این خبر دو روز پس از آن به نشر می‌رسد که جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده امریکا روز پنج‌شنبه در دیدار با ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در واشنگتن، از کمک‌ نظامی 325 میلیون دالری به اوکراین سخن گفت.

صدف یارمل
1 میزان 1402
موافقت بایدن به فرستادن راکت‌های دوربرد به اوکراین

رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اند که جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده به فرستادن راکت‌های دوربرد اتاکمز به اوکراین موافقت کرده است.

راکت‌های تاکتیکی با مخفف “اتاکمز”، تا ۳۰۰ کیلومتر بُرد دارند و اوکراین با این راکت‌ها می‌تواند مناطق دور را هدف قرار دهد.

این خیر دو روز پس از آن منتشر می‌شود که جو بایدن پس از دیدار با ولادیمیر زلنسکی در کاخ سفید، یک بسته نظامی ۳۲۵ میلیون دالری را برای اوکراین وعده کرد.

این کمک تسلیحاتی ایالات متحده شامل توپخانه‌های بیشتر، مهمات یا سلاح‌های ضدتانک، راکت‌، گلوله‌ها، مهمات خوشه‌ای و تانک آبرامزM1 می‌شوند.

این بار بایدن بسته کمکی جدید تسلیحاتی را تایید و گفته است:”امروز، بخش بعدی کمک امنیتی ایالات متحده به اوکراین را که شامل توپخانه بیشتر، مهمات یا سلاح‌های ضدتانک بیشتر است، تایید می‌کنم.”

در عین حال ولادیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین از این کمک نظامی واشنگتن قدر دانی کرده و آنرا در توافق بلندمدت، امنیت هردو کشور و به خصوص دفاع از کییف، یک گام تاریخی خوانده است.

“من از رییس جمهور جو بایدن، احزاب و کنگره ایالات متحده و از تمام مردم امریکا، برای حمایت بی‌دریغ‌شان تشکر می‌کنم.”

زلنسکی افزوده که بدون حمایت نظامی و اقتصادی مستمر از سوی امریکا، اوکراین ممکن است با شکست مواجه شود.

با این حال ضدحمله اوکراین از ماه جون سال جاری تاکنون کند گزارش شده و با ادامه جنگ، موضوع حمایت از اوکراین در داخل ایالات متحده نیز بحث‌برانگیز شده است.

مقامات ارشد نظامی ایالات متحده بارها از سردی این جنگ و ضعف اوکراین هشدار داده و افکار عمومی در ایالات متحده نیز با گذشت زمان در حال سردشدن است.

کوین مک کارتی، رییس ولسی جرگه ایالات متحده درخواست رییس جمهور اوکراین برای سخنرانی در کنگره را در سال جاری رد کرد.

“من مواردی را با زلنسکی درمیان گذاشتم. این کار برای بازسازی زنجیره تامین تسلیحات برای امریکا مهم است، چون ما آن‌ها را در آنجا قرار داده‌ایم.‌ باید این را بدانیم که درکجای میدان جنگ هستیم و چه برنامه‌های داریم.”

این در حالیست که روسیه بارها از کمک‌های نظامی ایالات متحده و کشوری‌های ‌متحد آن انتقاد کرده و گفته است که این کشورها به منظور جلوگیری از جنگ جهانی سوم، باید از کمک به کییف خودداری کنند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA