ads

کیفیت پایین شبکه‌های مخابراتی مشترکین را به ستوه آورده 

شماری از مشترکین شبکه‌های مخابراتی از کیفیت پایین و قیمت بلند خدمات مخابراتی شکایت داشته و می‌گویندکه نه بسته‌های انترنتی و نه تماس‌های این شبکه‌ها جوابگوی نیازهای آنان است. در عین حال مسئولین در وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می‌گویندکه قیمت‎ها تاحدی کنترول شده و برای بهتر شدن کیفیت خدمات مخابراتی نیز تلاش‌ها جریان دارد.

هاجر جعفری
28 سنبله 1402
کیفیت پایین شبکه‌های مخابراتی مشترکین را به ستوه آورده 

شماری از شهروندان از کیفیت پایین خدمات شبکه‌های مخابراتی شکایت دارند. آنان می‌گویند باوجودی که قیمت‌های خدمات شبکه‌های مخابراتی در افغانستان چندین برابر نسبت به کشور‌های همسایه بلند است، اما کیفیت آن هرگز قابل قبول نیست.

بصیر هاشمی، یکتن از شهروندان می‌گوید:”انترنت شبکه‌های مخابراتی از یک طرف بسیار قیمت، از طرف دیگر بسیار ضعیف می‌باشد. علاوه‌بر این مشکلات زیادی در مکالمه هم داریم، زمانی‌که به کسی تماس می‌گیریم، یا وصل نمی‌شود ویا تماس ضعیف بوده و قطع و وصل می‌شود.”

علی میرزا روزگار، یکی دیگر از شهروندان می‌گوید که خدمات مخابراتی در ولایت‌ها، به‌خصوص در نقاط دور دست خیلی ضعیف است و در شهرها هم کیفیت چندانی ندارد.

“خدمات مخابراتی در افغانستان بسیار ضعیف است. از تماس‌ها گرفته تا انترنت و ارسال و دریافت معلومات و انجام کار‌ها از طریق تماس‌های تلیفونی خیلی زمانبر شده است.”

با این حال عنایت‌الله الکوزی، سخنگوی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی می‌گوید که افغانستان جغرافیای پیچیده و کوهستانی دارد و زمانی‌که آنتن یک شبکه در یک محل نصب می‌شود، نمی‌تواند تمام ساحات را تحت پوشش قرار دهد.

“افغانستان به بحر دسترسی ندارد و ما نمی‌توانیم به انترنت تحت‌البحری که هم ارزان و هم باکیفیت است، دسترسی پیدا کنیم. درکشور ما شبکه‌های مخابراتی انترنت شان را از طریق فایبر نوری از کشور‌های همسایه تامین می‌کنند و قیمت تمام می‌شود.”

الکوزی می‌افزایدکه قیمت‌های خدمات شبکه‌های مخابراتی تا حدی داده شده، ولی در زمنیۀ بلند بردن کیفیت تلاش‌ها جریان دارد.

“در اکثر نقاط افغانستان، برای جاهایی که کیفیت مخابرات ضعیف است، ما سایت‌های جدید مخابراتی را در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم هم کیفیت را بلند ببریم و هم ساحه پوشش مخابراتی را گسترش دهیم.”

شکایت‌ها از بی‌کیفیتی خدمات شبکه‌های مخابراتی درحالی مطرح می‌شود که مردم تاکنون در مورد مالیات ده درصدی کریدیت کارت‌های این شبکه‌ها نیز معلومات کافی ندارند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA