ads

برگزاری هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل ‌متحد

هفتاد و هشتمین دور مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد امروز در نیویورک آغاز گردید. ر هبران جهان برای شرکت در این مجمع در نیویورک گردهم آمده‌اند، اما رهبران چهار کشور از پنج عضو دائم شورای امنیت؛ چین، بریتانیا، فرانسه و روسیه در این نشست اشتراک نکرده‌اند. آنتونیوگوتریش، سرمنشی سازمان ملل‌متحد دراین نشست بر اقدامات عملی به منظور صلح و پیشرفت جهان تاکید کرد.

صدف یارمل
28 سنبله 1402
برگزاری هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل ‌متحد

نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، این هفته در شهر نیویورک آغاز گردید. در این نشست بیش از 140 رهبر و نماینده کشورهای جهان اشتراک کرده‌اند.

هدف اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد (UNGA) اقدام و تعهد در مورد بیش از دوازده موضوع است که این سازمان امیدوار است تا سال 2030 به آنها دست یابد. این مناظره با موضوع “بازسازی اعتماد و همبستگی مجدد جهانی و تسریع اقدامات به منظور صلح، رفاه، پیشرفت و پایداری برای همه”  برگزار گردیده است.

آسترا بونینی، مدیر ارشد توسعه سازمان ملل گفته است که پیشرفت جهان در سال‌های اخیر به دلایل مختلف کاهش یافته و باید برای حل مشکلات جهانی تلاش صورت گیرد.

“پیشرفت جهانی در سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. عوامل این کاهش تا مربوط به  پاندمی کووید-19، افزایش درگیری مسلحانه در سطح جهان از سال 1945 به اینسو، آفات طبیعی و تغییرات اقلیمی، تورم و افزایش هزینه‌های زندگی می‌باشد.”

از سوی هم آنتونیو گوتریش، سرمنشی سازمان ملل متحد در این نشست بر اقدامات عملی به منظور صلح و پیشرفت جهان تاکید کرده و این اجلاس را فرصتی برای رهبران جهان به منظور ارزیابی وضعیت جهان و اقدام برای منافع عمومی خوانده است.

“اکنون زمان آن است که ثابت کنید که شما به صدای یکدیگر گوش می دهید. ما می‌توانیم پیروز شویم، اگر اکنون با هم عمل کنیم و به وعده‌های خود در رابطه به میلیاردها فرد نیازمند و آینده بشر عمل کنیم.”

گفتنی است که در این نشست رهبران چهار کشور از پنج عضو دائم شورای امنیت؛ چین، بریتانیا، فرانسه و روسیه شرکت نکرده‌اند. اما سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به نمایندگی از کشورش در این نشست سخنرانی خواهد کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل متشکل از 193 عضو است که سالانه در مورد موضوعات حقوق بشر، حقوق بین‌الملل و همکاری در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و صحت، بحث می‌کنند. در این مجمع به منظور تعیین اصول برای این سازمان، قطعنامه‌ها و اعلامیه‌هایی نیز تصویب می‌شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA