ads

تحریم بیش از 150 نهاد از سوی امریکا به خاطر همکاری با روسیه

ایالات متحده امریکا بیش از 150 نهاد تامین کننده تکنالوژی تسلیحاتی برای حمله نظامی روسیه در جنگ اوکراین را تحریم کرده است. این تحریم‌ها برخی شرکت‌ها را در کشورهای ترکیه، گرجستان و امارات متحده عربی نیز هدف قرار می دهد.

صدف یارمل
25 سنبله 1402
تحریم بیش از 150 نهاد از سوی امریکا به خاطر همکاری با روسیه

وزارت‌های امور خارجه و مالیه ایالات متحده، علیه بیش از 150 نهادی که روسیه را در دور زدن تحریم‌ها و در جنگ علیه اوکراین کمک کرده‌اند، تحریم‌های جدیدی وضع کرد.

تحریم‌های جدید امریکا در برگیرنده کشورهای چون روسیه، ایران و نهادها و اشخاصی در ترکیه، گرجستان و امارات متحده عربی می‌باشد.  

به گزارش رویترز، در این تحریم برخی شرکت‌های کشتیرانی و تجاری به اتهام عوارض‌گیری کشتی‌های وزارت دفاع روسیه، انتقال بسته‌های کمکی تسلیحاتی به مسکو و یک تعداد افراد به اتهام فراهم کننده تکنالوژی تسلیحاتی برای مسکو، شامل می‌باشند.

جک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده با تاکید بر اعمال تحریم‌ها علیه نهادهایی حامی روسیه گفته است:”بدون شک ما تحریم‌های شدید مان را علیه نهادهایی که هزینه‌های جنگ روسیه را تأمین می‌کنند، وضع می‌کنیم.”

شرکت‌های تولید کننده تسلیحات روسی، برخی مقامات کرملین، چند افسر سرویس اطلاعاتی روسیه و گرجستان که روابط نزدیک با مسکو دارند و برخی نهادها از کشورهای مختلف که تجهیزات روسسی را تولید و تعمیر می‌کنند، شامل این تحریم‌ها می‌باشند.

در عین حال به تعداد 25 فرد ایرانی، سه رسانه حامی حکومت ایران و یک شرکت تحقیقاتی آن کشور، همچنان پنج شرکت ترکی و یک شهروند ترکیه در فهرست این تحریم قرار دارند.

با این حال، ناظران از تحریم نهادهای ترکی از سوی واشنگتن، ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند که این تحریم‌ها بر تایید الحاق سویدن ازسوی ترکیه تاثیر منفی خواهد گذاشت.

اما مشاور امنیت ملی ایالات متحده می‌گوید که تحریم‌ها علیه شرکت‌های ترکی، تاثیری بر الحاق سویدن به ناتو نخواهد گذاشت.

“ما روابط سازنده و گرمی با دولت ترکیه داریم. آنها متحد مهم ما هستند. این تحریم‌ها به هیچ وجه تأثیری بر الحاق سویدن نخواهد داشت. “

با این حال مقام‌های ایرانی و ترکی، تحریم این افراد و نهادها از سوی ایالات متحده را خلاف اصول بین‌المللی خوانده‌اند.

این در حالیست که واشنگتن پیشتر به کوریای شمالی هشدار داده بود که از هرگونه کمک تسلیحاتی با مسکو خودداری کند، در غیر آن با عواقب بدی در مجامع بین‌المللی روبه‌رو خواهد شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA