ads

امتحان رقابتی پست‌های معلمی ولسوالی‌های هرات برگزار شد

امتحان رقابتی برای پست‌های معلمی ولسوالی‌های ولایت هرات با اشتراک 1610 تن از سوی ریاست معارف این ولایت برگزار شد. مسئولان ریاست معارف می‌گویندکه از میان این اشتراک کنندگان، 538 تن استخدام خواهند شد. در همین حال شماری از اشتراک کنندگان این امتحان، خواستار شفافیت در روند امتحان و نمره‌دهی شدند.

نصرالله احمدی
15 سنبله 1402
امتحان رقابتی پست‌های معلمی ولسوالی‌های هرات برگزار شد

ریاست معارف ولایت هرات به منظور استخدام معلمان مسلکی در ولسوالی‌های دور دست این ولایت، امتحان رقابتی را از صدها اشتراک کننده اخذ کرد.

مسئولان این اداره می‌گویند که باتکمیل شدن روند امتحان، حدود 538 تن به عنوان معلم در مکاتب ولسوالی‌های دور دست جذب خواهند شد.

عبدالله امینی، رییس معارف ولایت هرات می‌گوید:” بنابر طرزالعمل، ما تقریبا 538 بست معلمی را به اعلان داده بودیم که در این پروسه 1610 نفر شامل شدند. در امتحان امروز به تعداد 800 مرد و 810 زن اشتراک کرده‌اند.”

در همین حال شماری از اشتراک کنندگان این امتحان رقابتی، ضمن استقبال از مسئولان خواستار شفافیت در روند امتحان و نمره‌دهی آن شدند.

عبدالله احمدی، یکی از اشتراک کنندگان می‌گوید:”مکتبی که ما در آن امتحان می‌دهیم، در منطقه دور دستی است. ما خیلی خرسندیم که می‌توانیم برای مردم خود خدمت کنیم.”

نوید احمد نوری، دیگر اشتراک کننده ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این امتحان رقابتی گفت:”واقعا انتظار ما شفافیت است، کسی که لایق باشد و بتواند امتحان بدهد، باید استخدام شود. معلمی بسیار وظیفه مهم است.”

با این حال مسئولان بخش منابع بشری ریاست معارف ولایت هرات از شفافیت کامل در روند امتحان و نمره دهی آن، برای اشتراک کنندگان اطمینان می‌دهند.

عبدالحکیم خادم، مدیر منابع بشری این ریاست تاکید می‌کنند که در این روند اصل بی‌طرفی حفظ خواهد شد.

“انشاءالله که کوشش می‌شود، شایستگی و علم اشتراک کننده‌ها معیار باشد. من اطمینان می‌دهم که همه چیز با شفافیت پیش خواهد رفت.”

براساس معلومات ریاست معارف ولایت هرات، درحال حاضر مکاتب این ولایت با کمبود 4 هزار معلم روبه‌رو است.

این در حالیست که 538 معلمی که استخدام می‌شوند، به جز ولسوالی‌های انجیل، گذره و کرخ، در تمام ولسوالی‌های دیگر برای شاگردان مضامین مختلف را تدریس خواهند کرد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA