ads

نمایشگاه سه روزه کتاب در پوهنتون بلخ

یک نمایشگاه سه روزه کتاب به هدف ترویج فرهنگ مطالعه میان جوانان، در پوهنتون بلخ راه‌اندازی شده است. در این نمایشگاه 1800 جلد کتاب از رشته‌های مختلف به نمایش گذاشته شده است که باز دیدید کنندگان، به‌ویژه محصلان از  برگزاری این نمایشگاه استقبال کرده و از امارت اسلامی خواهان باز کردن دروازه‌های پوهنتون‌ها، به‌روی دختران شدند.

عبداللطیف سهاک
12 سنبله 1402
نمایشگاه سه روزه کتاب در پوهنتون بلخ

نمایشگاهی با 1800 جلدکتاب، به هدف ترویج فرهنگ مطالعه میان جوانان، به‌خصوص محصلان، در پوهنتون بلخ راه‌اندازی شده است.

استاد سکندر میهن یار، رییس فاکولته ژورنالیزم پوهنتون بلخ می‌گوید که محصلین رشته‌های مختلف می‌توانند به طور رایگان از این کتاب‌ها استفاده نمایند .

“به تعداد 1800 جلد کتاب در این نمایشگاه، در بخش‌های مختلف چون؛ اقتصاد، ژورنالیزم، انجنیری، وترنری، علوم طبی  و تاریخ برای سه روز به نمایش گذاشته شده است.”

محصلین پوهنتون بلخ از راه‌اندازی این نمایشگاه استقبال کرده و از مسئولان می‌خواهند که دروازه‌های پوهنتون‌ها را به‌روی دختران بگشایند.

 حسیب الله فرهمند، یکی از محصلین می‌گوید:”در دو سال گذشته چنین نمایشگاهی در پوهنخی ژورنالیزم و ارتباطات جمعی برگزار نشده بود. این نمایشگاه یک فرصت خوب برای جوانان است.”

افتخار احمد، یکی دیگر از محصلین می گوید:”به عنوان یک نسل تحصیل کرده، باید مسئولیت خود را در بلند بردن آگاهی مردم ادا کنیم. برای کسانی که مطالعه ندارند ویا نمی‌توانند مطالعه کنند، باید آگاهی دهیم. “

درحاشیه این نمایشگا اما محصلان طبقه ذکور مطالعه و تحصیل را حق مسلم همه اعضای جامعه دانسته و از امارت اسلامی خواستند تا دروازه‌های پوهنتون‌ها را به‌روی دختران بگشایند .

احمد فواد رحیمی، یکی از محصلین پوهنتون بلخ می‌گوید:”در آیه مبارکه قرآن کریم مشخص نشده که کدام طبقه باید بخواند، بلکه امر شده که بخوان! خواهش ما از امارت اسلامی این است که پوهنتون‌ها را به‌روی عموم باز کند.”

محسن دانشجو ، یکی دیگری از محصلین پوهنتون بلخ نیز خواهان باز شدن دروازه‌های نهادهای آموزشی به‌روی دختران است.

“ما منتظر آغاز مجدد درس‌های خواهران مان  استیم. امیدواریم که امارت اسلامی به این خواست ما لبیک گفته و خواهران ما را بیشتر از این از فراگیری علم و دانش محروم نسازد.”

نمایشگاه کتاب در پوهنتون بلخ درحالی برگزار می‌گردد که هیچ محصل دختر از این نمایشگاه دیدن نمی‌تواند، زیرا از ماه دسامبر سال گذشته، امارت اسلامی تحصیل دختران در پوهنتون‌های دولتی و خصوصی را  به تعلیق درآورد.

با این حال مقامات امارت اسلامی همواره اعلام کرده‌اندکه مخالف درس و تعلیم زنان نیستند، بلکه دختران باید تا امرثانی منتظر بمانند .

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA