ads

آزمایش‌های مکرر راکتی کوریای شمالی

اردوی کوریای جنوبی اعلام کرده است که کوریای شمالی چندین راکت کروز را در سواحل غربی شبه‌جزیره کوریا، پرتاپ کرده است. کوریای شمالی درحالیکه چند روز قبل وهمزمان با پایانی مانورهای نظامی امریکا و کوریای جنوبی دو راکت بالستیک را به آب‌های سواحل شرقی پرتاب کرده بود، اما صبح امروز نیز دست به پرتاپ راکت‌های کروز زد.

صدف یارمل
11 سنبله 1402
آزمایش‌های مکرر راکتی کوریای شمالی

کوریای شمالی تنها چند روز پس از پرتاب دو راکت بالستیک به آب‌های سواحل شرقی، صبح امروز دست به پرتاپ راکت‌های کروز به سوی دریای زرد زد.

اردوی کوریای جنوبی با انتقاد از پرتاب این راکت‌ها از سوی پیونگ‌یانگ، اعلام کرده است که این پرتاب‌ها به‌مثابه پلان سازی برای “حمله هسته‌یی” پنداشته می‌شود.

این درحالیست که کوریای شمالی روز چهارشنبه گذشته نیز دو راکت بالستیک کوتاه برد را به عنوان بخشی از مانور تاکتیکی حمله هسته‌ای، پرتاپ کرده بود.

با این حال شین شوک-هول، یکی از قومندانان اردوی کوریای جنوبی می‌گوید:”اگر تهدید دیگری وجود داشته باشد، ما قاطعانه متعهد به پاسخ‌گویی و ایجاد سپر دفاعی هستیم.”

لوی درستیز قوای مسلح کوریای جنوبی در بیانیه‌یی اعلام کرد که جزئیات آخرین پرتاب راکتی به سمت دریای زرد که صبح روز شنبه(11 سنبله) صورت گرفته، از سوی مسئولان اطلاعاتی کوریای جنوبی و ایالات متحده در حال تجزیه و تحلیل است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کوریای جنوبی، مقامات اردوی کوریای جنوبی تاکید دارند که آنان اوضاع را زیر نظر داشته و با همکاری نزدیک ایالات متحده، اردوی این کشور آمادگی کامل خود را حفظ کرده است.

ایالات متحده همچنین تحریکات پیونگ یانگ را محکوم کرد و برتعهد خود با کوریای جنوبی تاکید کرده است.

کرن جان-پییر، منشی مطبوعاتی کاخ سفید گفته است که این پرتاب‌های کوریای شمالی تهدیدی برای کشورهای منطقه و جامعه جهانی است.

“این پرتاب‌ها قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض می‌کند و تهدیدی برای کشورهای منطقه و جامعه جهانی است. ما به دفاع از کوریای جنوبی متعهد هستیم.”

علیرغم قطعنامه‌های سازمان ملل متحد که کوریای شمالی را از پرتاب و آزمایش راکت‌های بالستیک باهر بردی منع می‌کند، پیونگ‌یانگ سال گذشته تعداد بی‌سابقه‌ای از راکت‌ها را آزمایش کرد و به نظر می‌رسد که امسال نیز آزمایش و پرتاب‌های راکتی را بیشتر کند.

این درحالیست که کوریای شمالی اعلام کرده که این پرتاب‌ها پیام واضع به دشمنان دارد و این کشور قرار است دومین پرتاب ماهواره جاسوسی خود را در روزهای آینده برنامه ریزی ‌کند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA