ads

اوکراین و روسیه ادعاهای یکدیگر را رد کردند

رییس جمهور اوکراین روز گذشته ادعا کرد که جنگ در حال رسیدن به خاک روسیه و پایگاه‌های نظامی آن کشور است. از سوی دیگر ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه اعلام کرد که نیروهای اوکراین در هیچ یک از عملیات خود، موفق نبوده‌اند.

صدف یارمل
10 اسد 1402
اوکراین و روسیه ادعاهای یکدیگر را رد کردند

نیروهای اوکراینی از نبرد سخت با نیروهای روسی در هفته‌های اخیر خبر می‌دهند و در عین حال ولادیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور آن کشور از کشانیدن‌ جنگ در داخل خاک روسیه سخن می‌زند.

زلنسکی روز دوشنبه(9 اسد) گفت:”روسیه در میدان‌های نبرد شکست خورده است. امروز پنج‌صدو بیست‌ودومین روز حمله نظامی است که روسیه انتظار دارد در یک یا دو هفته دیگر ختم شود. اوکراین به تدریج قوی می‌شود، جنگ در حال رسیدن به خاک روسیه است.”

درعین حال نیروهای اوکراینی می‌گویند که در هفته گذشته نبرد در جنوب شرقی آن کشور سخت‌تر و خونین‌تر از حد انتظار بود و نیروهای روسی از سلاح‌های مختلف علیه آن‌ها استفاده می‎‌کنند.

بولات، یکی از سربازان اوکراینی می‌گوید:”ما آرام، اما مطمئن‌تر پیش رفتیم. آنها تیراندازی می‌کردند، ترسناک بود، اما ما ادامه دادیم، هیچکس عقب‌نشینی نکرد. بسیاری‌های ما بازنگشتند، اما بیشتر قدرت خود را حفظ کردیم.”

کییف که میلیاردها دالر تجهیزات و خدمات آموزشی از کشورهای غربی دریافت کرده است، در تابستان امسال برای بازپس گیری سرزمین‌های تصرف‌شده از سوی روسیه، حملات متقابل خود را آغاز کرد، اما پیشتر کییف اعلام کرد که کمپاین این کشور کندتر از حد انتظار پیش می‌رود.

براساس گزارش‌ها، امروز یک طیاره بی‌پیلوت دیگر اوکراین ساختمانی را در مسکو؛ پایتخت روسیه هدف قرار داده است و همزمان یک طیاره دیگر در حومه شهر مسکو سرنگون شده است.

شاروالی مسکو حمله جدید طیاره بی‌پیلوت به این شهر را تایید کرده و همزمان وزارت دفاع روسیه اوکراین را مسئول این حمله اعلام کرده است.

این در حالیست که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفته است که اردوی اوکراین در یک ماه گذشته بیش از ۲۰ هزار و ۸۰۰ تلفات داشته است.

“کییف در ضد حمله ناموفق خود با حمایت غربی‌ها، حملات تروریستی به زیرساخت‌های غیرنظامی در شهرهای روسیه انجام داد. با در نظر داشت وضعیت فعلی، اقدامات زیادی برای حفاظت کشورما در برابر حملات اوکراین از هوا و دریا انجام شده است. حملات ما برتاسیسات نظامی اوکراین به شدت افزایش یافته است.”

از سویی هم ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نیز اعلام کرده است که عملیات نیروهای اوکراین در هیچ یک از عرصه‌ها موفق نبوده.

مسکو و مناطق اطراف آن بیش از ۵۰۰ کیلومتر از سرحدات اوکراین و درگیری‌های جاری در آنجا فاصله دارد، اما براساس گزارش‌ها، این شهر در سال جاری هدف چندین حمله طیاره‌های بی‌پیلوت اوکراینی قرار گرفته است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA