ads

کمک ۱۰۰ میلیون دالری بشردوستانه قطر به اوکراین

وزارت خارجه قطر از کمک ۱۰۰ میلیون دالری بشردوستانه به اوکراین خبر داد. صدراعظم  این کشور گفته است که این کمک‌ها به امور بازسازی مراکز صحی، آموزشی و ماین‌زدایی در اوکراین اختصاص خواهد یافت. ولادیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین با قدردانی از کمک‌های قطر گفته است که این حمایت‌ها جلوه مهمی از همبستگی قطر با اوکراین است.

صدف یارمل
7 اسد 1402
کمک ۱۰۰ میلیون دالری بشردوستانه قطر به اوکراین

محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی، صدراعظم و وزیر امور خارجه قطر در سفر رسمی به اوکراین، از کمک  ۱۰۰ میلیون دالری به آن کشور خبر داده است.

وی گفته است که این کمک‌ها به منظور جلوگیری از وخامت اوضاع انسانی، به اوکراین تحویل داده خواهد شد.

وی تاکید کرده است که کمک‌های قطر به امور بازسازی مراکز صحی، آموزشی و ماین‌زدایی اختصاص خواهد یافت.

صدراعظم قطر افزوده است که کشورش شش میلیون دالر را برای حمایت از طرح صادرات غلات اوکراین نیز اختصاص داده است.

“در ادامه کمک‌های بشردوستانه، این بار ما به منظور بهبود وضعیت بشری در اوکراین، 100 میلیون‌دالر به این کشور کمک می‌کنیم و این کمک‌ها به بخش‌های صحی، تعلیمی، زیرساخت‌ها، منابع آبی و ماین‌پاکی اختصاص خواهد یافت.”

وی همچنین با قدردانی از تلاش‌های سازمان ملل و کشورهای جهان برای کاهش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین،  خواستار باز نگهداشتن تمام کانال‌های ارتباطی برای حل بحران اوکراین شد.

در همین‌حال ولادیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین از کمک‌های بشردوستانه قطر به اوکراین قدردانی کرده و  گفته است که در دیدار با صدراعظم قطر، درباره گام‌های بعدی برای تضمین امنیت غذایی در جهان، ادامه عملکرد ایمن کریدور غلات و طرح صلح صحبت کرده است.

“از حمایت و کمک‌های قطر و از این دیدار که نشانگر حمایت و همبستگی قطر با کشورمان است، سپاسگزارم.”

پس از آغاز حمله نظامی روسیه بر اوکراین در ۲۴ فبروری ۲۰۲۲، کشورهای زیادی به رهبری ایالات متحده، تحریم‌های اقتصادی شدیدی را بر مسکو اعمال کرده و در مقابل به اوکراین کمک‌های بشردوستانه و نظامی زیادی را تعهد کردند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA