ads

هشدار ایالات متحده از خطرات هوش مصنوعی

شماری از مقامات و کارشناسان در ایالات متحده امریکا از خطرات هوش مصنوعی هشدار می‌دهند. از سویی هم متخصصان از تاثیرات منفی سیستم‌های هوش مصنوعی بر نیروی انسانی و اشتغالزایی ابراز نگرانی کرده‌اند.

صدف یارمل
4 اسد 1402
هشدار ایالات متحده از خطرات هوش مصنوعی

سناتورهای ایالات متحده امریکا در جلسه استماع پارلمان این کشور، در مورد احتمال استفاده سوء از هوش مصنوعی هشدار دادند.

به‌گزارش رویترز، این سناتوران گفته اند که استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد یک حمله بیولوژیکی ممکن است و احتمال استفاده سوء از آن بسیار بالا است.

از سویی هم متخصصان هشدار می‌دهند که با گسترش سیستم‌های هوش مصنوعی نیروی انسانی روبه “انقراض” رفته اشتغال انسان‌ها کاهش چشم‌گیری خواهد داشت.

ریچارد بلومنتال، یکی از سناتوران امریکایی با ابراز نگرانی از خطرات هوش مصنوعی می‌گوید:”هوش مصنوعی از قبل تاثیراتی مهمی بر اقتصاد، مصئونیت انسان و دموکراسی داشته. خطر آن نه تنها انقراض انسان، بلکه از دست‌دادن بالقوه اشتغال است. هدف این جلسه ایجاد زمینه برای قانون گذاری است. تا از اصول کلی به‌سوی توصیه‌های خاص برویم و قوانین واقع‌بینانه تدوین کنیم.”

در عین حال جاش هاولی، دیگر سناتور امریکایی خواستار تضمین‌های مصئونیتی شده است که ثابت کند این تکنالوژی جدید، واقعا برای مردم خوب است.

اما داریو آمودی، مدیر اجرایی شرکت هوش مصنوعی آنتروپیک با تاکید بر مزایای ابزارهای هوش مصنوعی، می‌گویدکه هوش مصنوعی می‌تواند به توسعه سلاح‌های بیولوژیکی کمک کند، ولی تاکنون قادر به کمک به ساخت یک سلاح بیولوژیکی نیست.

“مراحل خاصی در تولید سلاح‌های بیولوژیکی وجود دارد که نمی‌توان آنرا در گوگل یا کتاب‌های درسی پیدا کرد، به سطح بالایی از تخصص نیاز است. ابزارهای هوش مصنوعی امروزی، می‌توانند اطلاعات این مراحل را پرکنند.”

این در حالی‌ است که شرکت‌های هوش مصنوعی از جمله “اوپین ای آی” (OpenAI”،  “الفابیت”(Alphabet)، “گوگل او”(GOOGL.O) و متا پلتفورمز(META.O) هفته گذشته برای ایمن‌تر کردن تکنالوژی، مشخص شدن علامت و محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را پیشنهاد کردند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA