ads

هشدار پوتین به پولند: حمله بر بلاروس حمله بر روسیه است

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه به پولند هشدار داده است که هرگونه حمله بر بلاروس، به مثابه حمله بر روسیه است. این در حالیست که خبرگزاری رسمی پولند اعلام کرده است که پس از ورود نیروهای واگنر به بلاروس، این کشور نظامیان خود را در سرحدات شرقی اعزام می‌کند.

صدف یارمل
31 سرطان 1402
هشدار پوتین به پولند: حمله بر بلاروس حمله بر روسیه است

پس از اعزام نیروهای نظامی پولند در سرحدات شرقی با بلاروس در پاسخ به ورود نیروهای واگنر به بلاروس، رییس‌جمهور روسیه به پولند هشدار داده است که با هرگونه حمله بربلاروس، همانند حمله برکشور خود برخورد خواهد کرد.

رییس‌جمهور روسیه، پولند را به «جاه‌طلبی ارضی» در قلمرو اتحاد جماهیر شوروی سابق متهم کرد و گفت که هرتجاوزی به بلاروس؛ همسایه و متحد نزدیک روسیه، حمله بر روسیه تلقی می‌شود.

پوتین دراظهارات تلویزیونی خود در جلسه شورای امنیت با اشاره به پولند گفته است که با تمام امکاناتمام امکانات دست داشته، با آن کشور برخورد خواهد کرد.

“حمله بربلاروس، حمله بر روسیه است. ما با تمام امکانات به آن پاسخ خواهیم داد.”

پوتین پولند را به مداخله مستقیم درجنگ اوکراین متهم کرده و گفته است که بخش غربی پولند هدیه‌ای از سوی جوزف استالین رهبر شوروی سابق به این کشور است و روسیه این موضوع را به پولندی‌ها یادآوری خواهد کرد.

“پولند مستقیماً درجنگ اوکراین مداخله می‌کند. آن‌ها می‌خواهند جایگاه دیگری در منطقه داشته باشند، زیرا معتقدند که غرب اوکراین امروزی، سرزمین‌های تاریخی آن‌ها است، در حالی‌که سرزمین‌های غربی پولند تحفه استالین برای آن‌هاست. دوستان ما در وارسا این را فراموش کرده‌اند، ما باید به‌یاد شان بیاوریم.”

این درحالیست که خبرگزاری رسمی پولند اعلام کرده است که پس از ورود نیروهای واگنر به بلاروس، نظامیان خود را در سرحدات شرق اعزام می‌کند، اما این کشور هرگونه جاه‌طلبی ارضی در بلاروس را رد کرد.

ماتئوش موراویسکی، صدراعظم پولند بااشاره به اظهارات پوتین درمورد سرزمین‌های غربی پولند، در توییتی گفته است که “استالین جنایتکار جنگی بود و در قتل صدها هزار پولندی مقصر بود و این حقیقت تاریخی قابل بحث نیست.”

همزمان با این، پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) که از همکاری نظامی روسیه و بلاروس نگران است، آمادگی خود را برای حمایت از پولند، در صورت هرگونه تهدیدی از جانب بلاروس، اعلام کرده است.  

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA